DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Nem Silverstone, de nem is tragikus – Norrisék az esélyekről

Továbbra is a McLaren gyengesége a lassú tempó, de több más tényező segíti a csapatot a Hungaroringen. Ennél kedvezőtlenebb pályák is szerepelnek a versenynaptárban.

A Brit Nagydíjon elért bravúr, a második és negyedik pozíció után nagy talány, mire lesz képes a McLaren a Hungaroringen, amelynek vonalvezetése gyökeresen eltér a gyors silverstone-i pályáétól.

„Nem vagyunk túl jók alacsony sebességnél” – ismerte be a Formula.hu részvételével zajló csütörtöki sajtótájékoztatón Lando Norris, hogy a lassú kanyarok továbbra is az MCL60 gyengeségének számítanak. „Szörnyűek sem vagyunk azért, ha teljesen a lassú sebességre fókuszálunk, akkor nem vagyunk azok, nézzük meg Monacót, ahol általában nem megyünk rosszul. Amikor elkezdünk kompromisszumokat kötni, akkor kifizetődőbb számunkra a nagyobb sebességű szakaszokra koncentrálni.”



„Ezért gondolom, hogy nem leszünk itt rosszak: tavaly sem volt rossz hétvégénk egy olyan autóval, amellyel sokat szenvedtünk a szezon elején. Ezért továbbra is reménykedem, de abban kételkedem, hogy olyan jó hétvége lesz, mint Silverstone-ban, mert nincs annyi magas sebességű szakasz” – latolgatta a fejlesztési csomagja harmadik körét bevető McLaren kilátásait Norris.

Jönnek még rosszabb pályák a McLaren számára

„Nem gondolom, hogy ez lesz a valódi teszt, következnek majd pályák, amelyek kedvezőtlenek a csapat számára – nem gondolom, hogy a mostani rossz számunkra, mert az aszfalt jól tapad” – beszélt arról Norris, hogy a Hungaroring jellege nem kifejezetten hátrányos a McLaren szemszögéből. A pálya lassú, de nem extrémen lassú, inkább közepesen gyors kanyarokból áll, az ilyen vonalvezetés pedig nem annyira hozza ki a különbséget az autók között.

Norris második, Piastri negyedik helyen futott be a Brit Nagydíjon

Norris úgy fogalmazott „az utolsó két pálya jobbnak mutatott minket, mint ahol a szezon távját tekintve állunk.” A McLaren jelenleg nincs stabil dobogóesélyes szinten sem a brit szerint:

„Kiélveztük a pillanatot, de tudjuk, hogy nem küzdünk győzelmekért, de még dobogókért sem. Nem tudtunk sűrűn közel kerülni ehhez. Sok dolognak kellett összeállnia, hogy ez megtörténjen, akkor is, ha megszerezhettük volna a második-harmadik helyet is” – mondta el Silverstone-ra visszatekintve.

Piastri: Az autó nem változott meg teljesen

„Egyértelműen számottevően gyorsabb lett, mint a szezon elején volt, de az erősségei és gyengeségei nagyon hasonlóak ahhoz. Ezeken rajta vagyunk már, de még dolgoznunk kell az ügyön. Szóval az autót tekintve nem érződik óriási különbség, nincs arról szó, hogy egy teljesen más állat van alattunk” – beszélt Oscar Piastri is arról, hogy az MCL60 alaptulajdonságai nem változtak: gondolhatunk itt a gyengébb teljesítményre a lassabb pályaszakaszokon.

„Szóval lesznek erős pályáink, Silverstone a sok gyors kanyarral eléggé kedvezett nekünk. Ez egy sokkal lassabb tempójú pálya, szóval majd meglátjuk. Próbálunk bizakodni, hogy közelebb maradjunk az elejéhez, de nem vagyok teljesen biztos, hogy újra dobogóért harcolunk” – fejtegette a sajtótájékoztatón Piastri.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: