DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Két Red Bull az Alpine előtt az első spanyol edzésen

Bemutatkoztak a fejlesztések, sikán nélkül már az első tréningen négy másodpercet gyorsult a köridő Barcelonában. Verstappen nagy fölénnyel első, meglepetést okozott De Vries.

Napfényes, de a végére befelhősödő időjárási körülmények között a tesztelésé volt a főszerep a Spanyol Nagydíj első szabadedzésén. Tesztelték a csapatok a fejlesztéseiket – hét istálló hozott fejlesztési csomagot, a legnagyobbat a Ferrari és Aston Martin –, tesztelték az élesben majd Silverstone-ban bemutatkozó, strapabíróbb Pirelli-gumikat, valamint először próbálták ki a pálya új, sikán nélküli verzióját.

Egy évvel ezelőtt 1:18,750-nel lehetett rajtelsőséget szerezte Barcelonában (ami Charles Leclerc-nek sikerült), ehhez képest az átalakított utolsó kanyaroknak köszönhetően már az edzés elején 1:17-es gyorskörök születtek, melyek hamar lekúsztak az 1:15-ös régió végére. Az első két helyre ebben a fázisban a tesztgumin, majd a közepesen a két Red Bull ugrott, Max Verstappennel az élen. Az RB19-re két fejlesztés került Barcelonában, módosítottak a padlólemez szélén és a diffúzoron – a versenyzők azonban nem voltak teljesen elégedettek, pattogásra panaszkodtak a 10-es és utolsó kanyarban.



A két Red Bull – amelyek új motort kaptak a Spanyol Nagydíjra, a belsőégésű egység, turbó, MGU-K és MGU-H komponensekből a másodikat megkezdve idén – program tekintetében a többiek előtt járt, már féltávnál megkapták a lágy abroncsokat: ezen a gumin Verstappen 1:14,606-ot teljesített, már négy másodperccel felülmúlva Leclerc tavalyi pole-ját.

Ez maradt a szabadedzés leggyorsabb köre, közel nyolc tizedmásodperccel Perez előtt. Századokkal mögötte az edzésen remek formában levő Esteban Ocon végzett harmadikként, csapattársa, Pierre Gasly ötödik lett – annak ellenére, hogy az Alpine nem fejlesztett Barcelonára. A meglepetésről Nyck de Vries gondoskodott: az AlphaTaurival – amely a hátsó szárnyat módosította – negyedikként végzett a két kék autó közt, csupán kilenc tizedre Verstappentől. Az Aston Martin az autó elejére, az első szárnyra és orrkúpra összpontosított fejlesztéseivel, ezzel Alonso az utolsó pillanatokban a hatodik helyre ugrott, a hetedikként végzett Kevin Magnussen előtt.

Nagy figyelem övezte a Ferrarit, amelynek fejlesztési csomagja az oldaldobozokra és a karosszéria középső szekciójára, valamint a padlólemezre összpontosított: az újdonságokat első körben csak Carlos Sainz kapta meg, Charles Leclerc a hagyományos verzióval körözött. A nyolcadik-kilencedik helyen (a monacóival előrébb) szinte egyforma kört teljesítettek: mindkét verzió 1,1 másodperccel maradt le a Red Bulltól.

A nyugalmas mederben folyó szabadedzést egyetlen incidens zavarta meg: a figyelmetlen Logan Sargeant és Gasly koccantak a 60 perc legvégén.

Az első szabadedzés eredménye:

  Versenyző Csapat Köridő Hátrány Körök
1 Max Verstappen RED BULL RACING HONDA RBPT 1:14.606   32
2 Sergio Perez RED BULL RACING HONDA RBPT 1:15.374 +0.768 32
3 Esteban Ocon ALPINE RENAULT 1:15.418 +0.812 28
4 Nyck De Vries ALPHATAURI HONDA RBPT 1:15.504 +0.898 27
5 Pierre Gasly ALPINE RENAULT 1:15.545 +0.939 27
6 Fernando Alonso ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 1:15.547 +0.941 24
7 Kevin Magnussen HAAS FERRARI 1:15.689 +1.083 22
8 Charles Leclerc FERRARI 1:15.694 +1.088 28
9 Carlos Sainz FERRARI 1:15.726 +1.120 27
10 George Russell MERCEDES 1:15.753 +1.147 32
11 Lando Norris MCLAREN MERCEDES 1:15.783 +1.177 25
12 Lewis Hamilton MERCEDES 1:15.845 +1.239 29
13 Zhou Guanyu ALFA ROMEO FERRARI 1:15.906 +1.300 24
14 Yuki Tsunoda ALPHATAURI HONDA RBPT 1:15.915 +1.309 27
15 Lance Stroll ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 1:15.939 +1.333 25
16 Valtteri Bottas ALFA ROMEO FERRARI 1:15.978 +1.372 24
17 Oscar Piastri MCLAREN MERCEDES 1:16.353 +1.747 26
18 Nico Hulkenberg HAAS FERRARI 1:16.461 +1.855 28
19 Logan Sargeant WILLIAMS MERCEDES 1:16.506 +1.900 30
20 Alexander Albon WILLIAMS MERCEDES 1:16.630 +2.024 28
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: