Graham Hill a mai napig az egyetlen versenyző, aki megszerezte a motorsport tripla koronáját, azaz győzni tudott a Monacói Nagydíjon, a Le Mans-i 24 óráson és az Indy 500-on is. Talán senki nem állt ehhez olyan közel azóta, mint Fernando Alonso, aki a monacói siker és a két Le Mans-győzelem mellett háromszor is megpróbálta meghódítani a tengerentúl legnagyobb versenyét, s első nekifutásra végig az élmezőnnyel haladt, sőt vezetett is, mielőtt a hajrában megadta magát a Honda-motor.
Azokban az években teljesen meg lehetett érteni, hogy az azóta többek között a Dakaron is elinduló spanyol miért keres magának egyre újabb és újabb kihívásokat, az F1-es karrierje viszont 40 fölött új lendületet kapott, s jelenleg reális esélye van rá, hogy tíz év után újra a bajnoki dobogón végezzen – négyszer állhatott idén a pódiumra, épp annyiszor, mint a 2013-as Szingapúri Nagydíjtól a tavalyi szezon végéig összeadva.
Amikor a közelgő Indy 500 kapcsán megkérdezték a spanyolt, hogy továbbra is szerepel-e a céljai között a legendás verseny megnyerése, s így a történelemben másodikként a tripla korona megszerzése, Alonso így felelt: „Igen, de ehhez nagyon magas, 100 százalékos elkötelezettségre van szükség” – mondta a spanyol, aki rámutatott, hogy az Indy 500-on nagyon kis különbségek vannak csupán a versenyzők között, éppen ezért a beugrók komoly hátrányban vannak a mezőny állandó tagjaival szemben.
„Talán nem vagyok annyira gyors és felkészült, mint ők, ezt be kell ismernem, és ha meg akarom nyerni az Indy 500-at, ahhoz jó néhány próbálkozás és maximális elkötelezettség kell, s futnom kell előtte pár oválfutamot. Szerintem, amikor ismét befejezem az F1-es karrierem, talán már nem akarom ilyen szinten lekötni magam, és persze ott van a veszély is” – mondta a spanyol, aki azt is elárulta, hol tudja elképzelni magát az F1-ből való távozását követően:
„Tudom, hogy a karrierem vége felé járok, lehet, hogy kettő, lehet, hogy három vagy akár négy évem van még itt, de bármennyi is legyen, szerintem utána megpróbálkozom a Dakarral. Miután megnyertem a Le Mans-t és Daytontát, és megtapasztaltam az Indy 500-at, ha egyszer bármilyen szerencsésen is, de megnyerném a Dakart, az példátlan lenne. Egészen más, mint az F1, ezért is vonzó számomra” – fejtette ki Alonso, hozzátéve, hogy azt sem tartja kizártnak, hogy a terepralizás mellett az Aston Martin életében is szerepet vállal majd F1-es pályafutásának végét követően.