DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Hiába a rajthely szélesítése, további büntetések jöhetnek

A Bahreinben büntetett Esteban Ocon szerint jó ugyan az irány a szélesítéssel, de így sem látja megoldottnak teljesen a rajtrácsok problémáját.

A 2023-as Formula-1-es idény első két futamán egyaránt osztottak ki büntetést amiatt, mert egy versenyző nem megfelelően állt be a rajthelyére: Bahreinben Esteban Ocont, Dzsiddában pedig Fernando Alonsót sújtották öt másodperccel, mert előbbi túlságosan jobbra, utóbbi pedig balra állt be a felfestett rajtrácsában.

A büntetések és a pilóták panaszának hatására Melbourne-ben már húsz centimétert szélesítettek a rajtkockákon – amelyet egyébként egyszer már az idei évadra fordulva is megtettek –, valamint egy segédvonalat is felfestettek. Ocon ennek ellenére biztos benne, hogy nem ők voltak az utolsók, akiket ilyen ügyben szankcionálni kellett 2023-ban:

f1-grid-box-aus



„Sok autót fognak még emiatt büntetni idén, ez biztos” – idézi a franciát a Motorsport.com szakoldal. „Egyszerűen ostobának tűnik, amikor ilyesmiért büntetnek minket, hiszen annyira egyszerűnek tűnhet, de mindez azért van, mert nem látunk semmit onnan, ahol mi ülünk. Sokat dolgoztunk a csapatommal azon, hogy megpróbáljunk lejjebb ültetni engem az autóban. Nyilvánvalóan nem feleltünk meg a szabályoknak, szóval megérdemeltük a büntetést.”

Ocon arra is rámutatott, hogy korábban nem járt büntetés az oldalirányú kihágásokért: „Eleve 20 centiméterrel szélesebbek voltak, mint előző évben. Mostantól még további 20 centit szélesítenek rajta, szóval nyilvánvalóan jó irányba haladunk. Az előnyt jelent, ha túlságosan is előre állunk meg, s azért mindig is büntettek. Viszont nem büntettek amiatt, ha kicsit balra vagy jobbra álltunk, mert az alapvetően nem jelent előnyt. Most változott a szabály, és nyilván ez mindenkire egyformán vonatkozik, úgyhogy figyelnünk kell arra, s az bizonyosan segít, hogy nagyobb lett a rajthely.”

 

Nem mindenki érti a problémát

Néhány versenyző ugyanakkor nem érti, miért vált beszédtémává a rajtrács felfestése. Lando Norris szerint az első naptól kezdve pofonegyszerű volt jól beállni a rajthelyre, de Valtteri Bottast is meglepte, hogy ügy lett ebből a témakörből:

„Igen, amikor megérkezünk a rajtkockába, a mostani autókkal nem az igazi a láthatóság, nem ugyanolyan, mint tíz éve. De így is látnod kell, hogy merre mész. Szóval én személy szerint nem látok ezzel problémát, de lehet, hogy az eltérő autókkal más a helyzet a más-más szárnyak és egyebek révén” – vélekedett a finn.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: