DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Wolff: Határozzuk meg, mikor van piros zászló!

A Mercedes F1-es csapatfőnöke nem ellenzi az állórajtos újraindításokat, de átláthatóságot szeretne annak kapcsán, mikor hogyan avatkoznak közbe.

A vasárnapi Ausztrál Nagydíjat összesen háromszor szakították meg piros zászlóval, ám míg az utolsó újraindítást követő káosznál magától értetődő volt a leállás, a másik két alkalommal egyaránt kapott kritikákat a versenyirányítás a pilóták részéről. Először Alexander Albon falnak ütközése után szakították meg a versenyt a pályára került sóder miatt, majd a hajrában Kevin Magnussen falazása és a pályán maradt kereke után kerültek elő a piros zászlók.

Érezhető volt, hogy előbbi esetben a csapatok egy része sem számított megszakításra: a Mercedes és a Ferrari is a bokszba hívta egyik versenyzőjét, amikor elsőre csak a biztonsági autót küldték pályára. A Mercedes konkrétan a versenyt vezető George Russell-lel tett így, aki aztán rajtavesztett azon, hogy a piros zászlós megszakítás alatt mindenki más „ingyen” rakhatott fel friss abroncsot.

f1-wolff-mercedes-aus



Nem meglepő ezek után, hogy épp a Mercedest irányító Toto Wolff beszélt arról a melbourne-i futam után, hogy tisztázni kellene, mikor milyen módszerrel avatkozik be a versenyirányítás egy baleset esetén:

„Egyik esetben sem számítottunk a piros zászlóra” – mondta az említett Albon- és Magnussen-törésekről Wolff, akit a Motorsport.com idéz. „Úgy gondolom, az állórajtos újraindítások remek szórakoztatási faktorok. Csak meg kell értenünk a jövőre nézve, hogy mikor lengetik be a piros zászlókat, és miért küldenek be biztonsági autót vagy léptetik életbe a virtuális safety cart. Szerintem ezeknél az incidenseknél bármelyiket lehetett volna alkalmazni.”

„Nekem rendben van, ha valamire a VSC, a biztonsági autó vagy a piros zászló a megoldás, amíg értjük az okokat és tudunk vele kicsit tervezni. Definiáljuk pontosan, hogy miért alkalmaznak VSC-t, miért biztonsági autót és miért piros zászlót!”

Wolff egyébként állítja, hogy piros zászló nélkül jó döntés lett volna Russell kerékcseréje (meg persze a későbbi motorhiba nélkül, amely miatt ki is esett a fiatal brit): „A George esetén meghozott stratégiai döntés abszolút helyes volt azáltal, hogy kettéválasztottuk az autókat. Úgy vélem, tényleg lett volna esélye az elejében, szóval kár érte.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: