Tizennyolcan a rajtrácson, ketten pedig a bokszban várták a verseny rajtját, melyet követően rögtön pozíciócsere történt az élen: George Russell jobban rajtolt a pole-ból induló Max Verstappennél, és hiába szorította a fal felé a holland, az első kanyarban átvette az első helyet. Példáját a 3-asban csapattársa is követte, így a két Mercedes állt az élen, amikor a safety cart a pályára kellett küldeni: Charles Leclerc kívülről támadta Lance Strollt, összeértek, így a monacói versenye a kavicságyban ért véget – gyorsan tegyük hozzá, az Aston Martin versenyzője vétlen volt az esetnél.
A biztonsági autós fázis alatt öten már az első körben kereket cseréltek, de ez a remek taktikai húzás nem hozhatott eredményt, mivel a hamarosan érkező újabb safety cart piros zászlós megszakítás követte. A remek hatodik helyen haladó Alex Albon alatt úszott meg a Williams hátulja, s a becsapódástól nemcsak a Tecpro mozdult el, de annyi sóder került a pályára, hogy a versenyirányításnál biztosabbnak látták megszakítani a futamot. Jóval nagyobb baj is lehetett volna az esetből: a pályára visszacsorgó Williamst Gasly és Hülkenberg is csak egy gyors reflexmozdulattal tudta elkerülni.
A megszakítás legnagyobb vesztese Russell lett, akit az első helyről a második biztonsági autó beküldésekor a bokszba hívtak, így végül nem a kint maradásra panaszkodó Lewis Hamilton, hanem ő szenvedett komoly hátrányt. Sainz is hasonlóan járt, így az 1. és a 4. pozícióból visszaesve a 7. és a 11. helyen várhatták az újabb állórajtot. A felvezető körön egy gyors kanyar után feltorlódott a mezőny, nagyon közel jártunk egy újabb balesethez, de szerencsére nagy fékezések és kormányelrántások árán mindenki el tudta kerülni az ütközést.
A hosszú idő után újra ismét pole-ba álló Hamilton nem sokáig élvezhette elsőségét: Max Verstappen másfél kör múlva megelőzte őt, s hamarosan már a második helyet ostromló Alonsóra kellett figyelnie. Russell gyorsan javított három helyet, de versenye hamarosan véget ért: autójából lángnyelvek csaptak ki, így a valódi után virtuális biztonsági autót is láthattunk. Verstappen, Hamilton, Alonso, Gasly, Sainz, Stroll, Hülkenberg, Norris, Tsunoda, Piastri volt ekkor, a verseny harmadánál az első tíz sorrendje.
A papírformának megfelelően Sainz, Perez és Ocon is pozíciókat szerzett, különösen népszerű előzési pont volt a 11-es kanyar előtti harmadik DRS-zóna. A frontvonalak megmerevedni látszottak: Verstappen elhúzott az élen, Alonso Hamiltont üldözte, Sainz és Gasly pedig szorosan követték őket, de senki nem szánta el magát támadásra – míg hátrébb Perez felzárkózása egy időre Norrison akadt meg, aztán amikor végül megcsípte a McLarent, Hülkenberget is gyorsan levadászta.
Az élen zavartalanul haladó Verstappen a 48. körben ráhozta a frászt a szerelőire: lecsúszott a pályáról, de előnye bőven elég volt ahhoz, hogy három és fél másodpercet következmény nélkül ott hagyhasson az utolsóelőtti kanyarban. A nyolcadik helyért közben Hülkenberg és Norris vívott komoly csatát, a német foggal-körömmel, a szabályosság határait is feszegetve óvta helyezését.
A hajrában újabb piros zászló érkezett: az első kanyarkombináció kijáratánál Kevin Magnussen jobb hátsója szakadt le, miután túl szélesre vette a kigyorsítást, s annak az alapelvnek megfelelően, hogy a nagydíjakat, ha csak lehet, versenytempóban fejezzék be, a versenyirányítás megszakította a körözést. Következett tehát az ausztrál sprintverseny, az első két sorban Verstappen, Hamilton, Alonso és Sainz.
A harmadik rajt után óriási káosz alakult ki: Alonsót Sainz megforgatta, a két Alpine egymásnak ütközött és összetört, több autó a bukótérben kötött ki. Azonnal érkezett az újabb piros, ezt követően pedig hosszas tanakodás után az a döntés született, hogy az előző rajt sorrendjében újraindítják a futamot egyetlen felvezető körre – természetesen a kiesett autók nélkül. Ennek a legnagyobb vesztese Pierre Gasly lett, aki egy pazar teljesítménnyel kivívott ötödik helyet veszített el.
Az újraindított „versenynél” tovább tartott az is, amíg a megfelelő sorrendbe gurították az autókat a bokszban, de ennél az egyetlen körnél jóval többet fogunk beszélni arról a döntésről, miszerint az utolsó felvezető körrel érvényesítették a harmadik rajtnál történt kieséseket – miközben a pozíciócseréket nem. Hogy ami történt, igazságos-e, arról még sok vita fog szólni, ami mindenesetre tény: Max Verstappen nyerte az Ausztrál Nagydíjat Lewis Hamilton és Fernando Alonso előtt, Carlos Sainz pedig elveszítette a negyedik helyet, ugyanis megbüntették a harmadik rajtot követő baleset kiváltásáért – ami szintén érdekes kérdéseket vet fel, hiszen azt a kört törölték, amelyben megforgatta Alonsót. Érdemes továbbra is velünk tartani, hiszen hozzuk a legérdekesebb nyilatkozatokat!
Az Ausztrál Nagydíj végeredménye:
1. |
Max VERSTAPPEN |
Red Bull |
58 kör |
2. |
Lewis HAMILTON |
Mercedes |
+0.179 |
3. |
Fernando ALONSO |
Aston Martin |
+0.769 |
4. |
Lance STROLL |
Aston Martin |
+3.082 |
5. |
Sergio PEREZ |
Red Bull |
+3.320 |
6. |
Lando NORRIS |
McLaren |
+3.701 |
7. |
Nico HÜLKENBERG |
Haas |
+4.939 |
8. |
Oscar PIASTRI |
McLaren |
+5.382 |
9. |
Guanyu ZHOU |
Alfa Romeo |
+5.713 |
10. |
Yuki TSUNODA |
AlphaTauri |
+6.052 |
11. |
Valtteri BOTTAS |
Alfa Romeo |
+6.513 |
12. |
Carlos SAINZ |
Ferrari |
+6.594* |
13. |
Pierre GASLY |
Alpine |
2 kör** |
14. |
Esteban OCON |
Alpine |
2 kör** |
15. |
Nyck DE VRIES |
AlphaTauri |
2 kör** |
16. |
Logan SARGEANT |
Williams |
2 kör** |
17. |
Kevin MAGNUSSEN |
Haas |
6 kör** |
Kiestek: |
|||
George RUSSELL |
Mercedes |
||
Alexander ALBON |
Williams |
||
Charles LECLERC |
Ferrari |
* 5 másodperc büntetéssel
** Nem értek célba, de értékelték őket a végeredményben.