DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Három piros zászlós ausztrál őrület

A verseny elejére egy, a végére két piros zászló jutott, s végül Max Verstappen nyert Hamilton és Alonso előtt – de ennél sokkal többet fogunk beszélni az Ausztrál Nagydíj végén történtekről.

Tizennyolcan a rajtrácson, ketten pedig a bokszban várták a verseny rajtját, melyet követően rögtön pozíciócsere történt az élen: George Russell jobban rajtolt a pole-ból induló Max Verstappennél, és hiába szorította a fal felé a holland, az első kanyarban átvette az első helyet. Példáját a 3-asban csapattársa is követte, így a két Mercedes állt az élen, amikor a safety cart a pályára kellett küldeni: Charles Leclerc kívülről támadta Lance Strollt, összeértek, így a monacói versenye a kavicságyban ért véget – gyorsan tegyük hozzá, az Aston Martin versenyzője vétlen volt az esetnél.

A biztonsági autós fázis alatt öten már az első körben kereket cseréltek, de ez a remek taktikai húzás nem hozhatott eredményt, mivel a hamarosan érkező újabb safety cart piros zászlós megszakítás követte. A remek hatodik helyen haladó Alex Albon alatt úszott meg a Williams hátulja, s a becsapódástól nemcsak a Tecpro mozdult el, de annyi sóder került a pályára, hogy a versenyirányításnál biztosabbnak látták megszakítani a futamot. Jóval nagyobb baj is lehetett volna az esetből: a pályára visszacsorgó Williamst Gasly és Hülkenberg is csak egy gyors reflexmozdulattal tudta elkerülni.

l-albon



A megszakítás legnagyobb vesztese Russell lett, akit az első helyről a második biztonsági autó beküldésekor a bokszba hívtak, így végül nem a kint maradásra panaszkodó Lewis Hamilton, hanem ő szenvedett komoly hátrányt. Sainz is hasonlóan járt, így az 1. és a 4. pozícióból visszaesve a 7. és a 11. helyen várhatták az újabb állórajtot. A felvezető körön egy gyors kanyar után feltorlódott a mezőny, nagyon közel jártunk egy újabb balesethez, de szerencsére nagy fékezések és kormányelrántások árán mindenki el tudta kerülni az ütközést.

A hosszú idő után újra ismét pole-ba álló Hamilton nem sokáig élvezhette elsőségét: Max Verstappen másfél kör múlva megelőzte őt, s hamarosan már a második helyet ostromló Alonsóra kellett figyelnie. Russell gyorsan javított három helyet, de versenye hamarosan véget ért: autójából lángnyelvek csaptak ki, így a valódi után virtuális biztonsági autót is láthattunk. Verstappen, Hamilton, Alonso, Gasly, Sainz, Stroll, Hülkenberg, Norris, Tsunoda, Piastri volt ekkor, a verseny harmadánál az első tíz sorrendje.

l-russell

A papírformának megfelelően Sainz, Perez és Ocon is pozíciókat szerzett, különösen népszerű előzési pont volt a 11-es kanyar előtti harmadik DRS-zóna. A frontvonalak megmerevedni látszottak: Verstappen elhúzott az élen, Alonso Hamiltont üldözte, Sainz és Gasly pedig szorosan követték őket, de senki nem szánta el magát támadásra – míg hátrébb Perez felzárkózása egy időre Norrison akadt meg, aztán amikor végül megcsípte a McLarent, Hülkenberget is gyorsan levadászta.

Az élen zavartalanul haladó Verstappen a 48. körben ráhozta a frászt a szerelőire: lecsúszott a pályáról, de előnye bőven elég volt ahhoz, hogy három és fél másodpercet következmény nélkül ott hagyhasson az utolsóelőtti kanyarban. A nyolcadik helyért közben Hülkenberg és Norris vívott komoly csatát, a német foggal-körömmel, a szabályosság határait is feszegetve óvta helyezését.

A hajrában újabb piros zászló érkezett: az első kanyarkombináció kijáratánál Kevin Magnussen jobb hátsója szakadt le, miután túl szélesre vette a kigyorsítást, s annak az alapelvnek megfelelően, hogy a nagydíjakat, ha csak lehet, versenytempóban fejezzék be, a versenyirányítás megszakította a körözést. Következett tehát az ausztrál sprintverseny, az első két sorban Verstappen, Hamilton, Alonso és Sainz.

A harmadik rajt után óriási káosz alakult ki: Alonsót Sainz megforgatta, a két Alpine egymásnak ütközött és összetört, több autó a bukótérben kötött ki. Azonnal érkezett az újabb piros, ezt követően pedig hosszas tanakodás után az a döntés született, hogy az előző rajt sorrendjében újraindítják a futamot egyetlen felvezető körre – természetesen a kiesett autók nélkül. Ennek a legnagyobb vesztese Pierre Gasly lett, aki egy pazar teljesítménnyel kivívott ötödik helyet veszített el.

l-ocon

Az újraindított „versenynél” tovább tartott az is, amíg a megfelelő sorrendbe gurították az autókat a bokszban, de ennél az egyetlen körnél jóval többet fogunk beszélni arról a döntésről, miszerint az utolsó felvezető körrel érvényesítették a harmadik rajtnál történt kieséseket – miközben a pozíciócseréket nem. Hogy ami történt, igazságos-e, arról még sok vita fog szólni, ami mindenesetre tény: Max Verstappen nyerte az Ausztrál Nagydíjat Lewis Hamilton és Fernando Alonso előtt, Carlos Sainz pedig elveszítette a negyedik helyet, ugyanis megbüntették a harmadik rajtot követő baleset kiváltásáért – ami szintén érdekes kérdéseket vet fel, hiszen azt a kört törölték, amelyben megforgatta Alonsót. Érdemes továbbra is velünk tartani, hiszen hozzuk a legérdekesebb nyilatkozatokat!

Az Ausztrál Nagydíj végeredménye: 

1.

 Max VERSTAPPEN

Red Bull

58 kör

2.

 Lewis HAMILTON

Mercedes

+0.179

3.

 Fernando ALONSO

Aston Martin

+0.769

4.

 Lance STROLL

Aston Martin

+3.082

5.

 Sergio PEREZ 

Red Bull

+3.320

6.

 Lando NORRIS

McLaren

+3.701

7.

 Nico HÜLKENBERG

Haas

+4.939

8.

 Oscar PIASTRI

McLaren

+5.382

9.

 Guanyu ZHOU

Alfa Romeo

+5.713

10.

 Yuki TSUNODA

AlphaTauri

+6.052

11.

 Valtteri BOTTAS

Alfa Romeo

+6.513

12.

 Carlos SAINZ

Ferrari

+6.594*

13.

 Pierre GASLY

Alpine

2 kör**

14.

 Esteban OCON

Alpine

2 kör**

15.

 Nyck DE VRIES

AlphaTauri

2 kör**

16.

 Logan SARGEANT

Williams

2 kör**

17.

 Kevin MAGNUSSEN

Haas

6 kör**

Kiestek:

 George RUSSELL

Mercedes

 Alexander ALBON

Williams

 Charles LECLERC

Ferrari

* 5 másodperc büntetéssel
** Nem értek célba, de értékelték őket a végeredményben.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: