DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Az Astonnál azt hitték, nem tudnak számolni

Maga a csapat sem akarta eleinte elhinni, mennyit javultak a 2023-as F1-es szezonra. Mike Krack elmondta, miért volt fontos, hogy jó alappal kezdjenek.

Az Aston Martin szolgáltatta a teszt, majd a szezonnyitó Formula-1-es Bahreini Nagydíj kellemes meglepetését: a tavaly év elején küszködő, majd az idény végére a középmezőny első felébe megérkező istálló ugyanis egyértelműen betört a három nagycsapat közé, s bár Charles Leclerc motorhibája is kellett hozzá, de végül Fernando Alonso révén dobogós helyezéssel indították 2023-at, megelőzve a másik Ferrarit és mindkét Mercedest.

A csapat természetesen sejtette az évadkezdet előtt is, hogy jól sikerült az AMR23-as, de ahogy azt egy meg nem nevezett mérnökük az Auto Motor und Sport hasábjain elárulta: amikor számolgatták az értékeket a holtszezonban, először azt hitték, hogy valamit elrontottak, annyira nem akarták elhinni, mekkorát fejlődtek.

f1-alonso-aston-bahrein_1



„Minden téren jobbak akartunk lenni az AMR23-assal, mint a tavalyi Red Bull. A GPS-adatokból nyert értékekkel dolgoztunk. Amikor valójában még túl is szárnyaltuk ezeket a célokat, eleinte azt hittük, hogy valahol hibáztunk” – fogalmazott a mérnök.

 

Ezért fontos a jó alap idén az F1-ben

Azt már az Aston csapatbemutatóján is elmondták az alakulat szakemberei, hogy úgy tekintenek az AMR23-asra, mint a jövő F1-es autóinak fejlesztési alapjára, s maga Alonso is utalt rá a bahreini pódium után, hogy ez még csak a kezdet, hiszen egy szinte teljesen átalakult konstrukcióról van szó, amelyből még többet hozhatnak ki idővel. Mike Krack csapatfőnök azt is elmagyarázta, miért volt szükség rá, hogy erősen indítsák az idényt:

„A költségplafon miatt jó alappal kell kezdened, mert nem költhetsz bármennyit a fejlesztésre. Ezért is voltunk agresszívek az idei autóval kitűzött célokat illetően. Természetesen nem mindig egyszerű ezeket elérni, de a csapatunknak sikerült, és sokkal-sokkal egyszerűbb ilyen alapokról fejleszteni, mint a tavalyi esetében.”

„Úgy gondolom, előző évben sikerült javulnunk szezon közben, de láthattuk, hogy a versenyzés intenzitása és a költséglimit miatt mennyire szűkös ez. Úgy vélem, megvan a fejlesztési tervünk, s ez független a Red Bulltól. Van egy tervünk, de ez a többiekre is igaz. Az is előfordulhat, hogy ha egyforma ütemben fejlesztünk, akkor maradunk a helyünkön. Meglátjuk, hova jutunk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: