DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Gyorskörökkel és Perez-elsőséggel végződött a teszt

Az utolsó napon végre előkerültek a lágy abroncsok. A Red Bull és Mercedes elégedetten várhatja a szezonnyitót, a McLaren viszont pocsék nappal zárt Bahreinben.

A Formula-1-es teszteken sokadlagos tényező a köridő, de a bahreini gyakorlás harmadik, utolsó napján a csapatok azért végre felpakolták a lágy abroncsokat – a hat keverékből álló skála C4 és C5 fokozatát –, és igazi gyors köröket teljesítettek, jócskán felülmúlva az első két nap legjobbját 1:31,610-et Guanyu Zhoutól.

A délelőtti órákban George Russell és Charles Leclerc játszotta a főszerepet ebben a tekintetben, mindketten többször megjavították az addigi legjobb időt. A monacói ferraris másfél óra elteltével 1:31,024-et teljesített a C4-en, ezzel felállítva azt a mércét, amellyel gyakorlatilag több mint hat órán keresztül tartotta a vezetést.

Az autót tőle délután átvevő Carlos Sainz 12 ezredre megközelítette a csapattársat – az 1-2-es sorrend jól mutatott a Ferrari számára, de előbb a csütörtökhöz képest kezesebbé váló Mercedesszel Lewis Hamilton törte át az 1:31-es határt 1:30,664-gyel, majd rövid idő múlva Perez vette át tőle az elsőséget. A mexikói egészen 1:30,305-ig javított, ami két és fél tizedmásodperccel a 2022-es pole-pozíciós kört is felülmúlja – ráadásul nem is legpuhább keveréken, hanem a C4-es fokozaton érte el.



Az egész tesztszezon alapján megbízható, gyors és jól vezethető benyomást keltő Red Bull így a köridők tekintetében is az élen zárt – kijelenthető, hogy igencsak meggyőzően kezdődik számukra a 2023-as év, abban a formában folytatják, ahogyan az előzőt abbahagyták. A Red Bullt Mercedes követi Hamilton már említett körideje révén, a harmadik hely viszont az Alfa Romeóé lett Valtteri Bottas révén.

Nevezhetjük meglepetésnek, de a péntek fényében nem is az: akárcsak előző nap Zhouval (aki szombaton már nem jutott szerephez), a csapat a finnel is autózott egy kirakatba tehető C5-ös kört. Bottas követte a két Ferrarit, illetve egy AlphaTauri és egy Haas Yuki Tsunoda és Kevin Magnussen jóvoltából.

A zárónapon 17 versenyző kapott szerepet – az említett Alfa Romeo mellett a Williams és a Red Bull cserélt, a címvédő világbajnok, Max Verstappen szombaton már nem vezetett.

Míg a csapatok többsége 130 kör felett teljesített, sőt az AlphaTauri a 160-at, a Haas a 170-et is átlépte, a McLaren 80-ig sem jutott. Messze a legkevesebb távot a csapat tette meg: a teszt egyetlen megforgását produkáló Oscar Piastri és Lando Norris is rengeteget vesztegelt a bokszban az első szárny miatt, amelyet ideiglenes megoldással próbáltak megerősíteni.

Egy kisebb és egy nagyobb incidens zavarta még meg a napot, mindkettő délelőtt folyamán: Sergio Perez autójáról az első percekben szakadt le egy szenzor, Valtteri Bottas Alfa Romeója pedig látszólag váltóhiba miatt állt le a pályán – mindkettő piros zászló eredményezett.

A részletesebb eseményekért a Formula.hu szöveges közvetítését érdemes visszaolvasni a nyolc és fél óra minden fontos történésével.

A 3. bahreini tesztnap eredménye:

  Versenyző Cspaat Kör Köridő Hátrány Keverék
1 Sergio Perez Red Bull 133 1:30.305   C4
2 Lewis Hamilton Mercedes 65 1:30.664 0.359 C5
3 Valtteri Bottas Alfa Romeo 131 1:30.827 0.522 C5
4 Charles Leclerc Ferrari 67 1:31.024 0.719 C4
5 Carlos Sainz Ferrari 76 1:31.036 0.731 C4
6 Yuki Tsunoda AlphaTauri 79 1:31.261 0.956 C4
7 Kevin Magnussen Haas 95 1:31.381 1.076 C4
8  George Russell Mercedes 83 1:31.442 1.137 C5
9 Fernando Alonso Aston Martin 80 1:31.450 1.145 C4
10 Felipe Drugovich Aston Martin 77 1:32.075 1.770 C5
11  Lando Norris McLaren 37 1:32.160 1.855 C3
12 Pierre Gasly Alpine 56 1:32.762 2.457 C3
13 Alex Albon Williams 136 1:32.793 2.488 C5
14 Esteban Ocon Alpine 76 1:33.257 2.952 C3
15 Nico Hulkenberg Haas 77 1:33.329 3.024 C3
16 Oscar Piastri McLaren 44 1:33.655 3.350 C3
17 Nyck de Vries AlphaTauri 87 1:38.244 7.939 C3
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: