Egy nagy amerikai gyártó visszatér, egy másik pedig tervei szerint megérkezik a királykategóriába 2026-ban – a Ford a Red Bull motorpartnereként, a General Motors pedig reményei szerint az Andretti oldalán, egy pontosan még nem tisztázott szerepkörben, de az előzetes jelzések szerint a Cadillac branddel. A két cég egyaránt jelen van a NASCAR-ban és más sorozatokban is, a Cadillac az endurance-versenyzésben, a Ford pedig a rali-világbajnokságon, hogy mást ne mondjunk, így aztán felmerültek olyan aggályok is, hogy vajon nem látja-e kárát az F1-es szerepvállalásnak a többi motorsportos tevékenység.
Mark Rushbrook már korábban is hangsúlyozta, hogy a Ford nem más programok helyett, hanem ezek mellett kívánja futtatni a Red Bull-lal közös projektjét: „A Formula–1-et úgy közelítjük meg, hogy átfedésben legyen a meglévő programjainkkal, nem pedig a mostaniak helyett, azokat kiváltva lépünk be” – mondta a Ford Performance globális igazgatója az NBC-nek, amihez hasonló véleményt fogalmazott meg Jim Campbell, a Chevrolet motorsportért felelős alelnöke.
„Még csak a folyamat elején járunk, csupán a múlt héten küldtük el az érdeklődésünk kifejezését az FIA felé, szóval még számos lépés hátra van, mielőtt a széria résztvevői lehetnénk. A program kiegészíti a többit, a versenyzést arra használjuk, hogy a pályán tanuljunk és a munkatársaink fejlődjenek. Persze üzleti előnye is van a dolognak, hiszen ha versenyeket nyersz, az javítva a márkáról alkotott véleményt.”
„Hiszünk abban, hogy ez a platform értéket teremt a cégünk számára, egyúttal lehetőséget biztosít a márkáink és a versenyzőink népszerűsítésére” – mondta Campbell. A cég egyébként a jövő héten útjára induló endurance-világbajnokság két kategóriájában is érdekelt: egy Corvette a GT-k közt fut teljes szezont, míg a Hypercarok közé a Chip Ganassi Racing partnereként neveztek be egy LMDh osztályú Cadillacet.