DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Maradt a Mercedes szűk oldaldoboza – de a csapat változást ígér

Nem dacból ragaszkodott a Mercedes saját tavalyi koncepciójához, mások megoldásait is megvizsgálták – mondta Toto Wolff, aki hangsúlyozta, az oldalszekrény nem befolyásolta a teljesítményt.

A 2022-es Mercedes W13 legérdekesebb technikai részlete az autó szűk oldaldoboza volt. Hogy a riválisokétól eltérő koncepció pontosan mekkora szerepet játszott az autó nehéz kezelhetőségében a szezon első felében, nem ismert: a Mercedesnél kitartanak amellett, hogy az oldaldoboz nem befolyásolta számottevően a teljesítményt. Hogy a szűk megoldás nem volt zsákutca, bizonyítja, hogy továbbra is az autón maradt, némiképp módosított motorborítással.

„Az előző szezon után alapos elemzés alá vetettük, mi volt megfelelő és mi nem” – mondta Toto Wolff csapatfőnök a Formula.hu virtuális jelenlétében zajló sajtótájékoztatón. „Fontos ebben a sportban, hogy vakmerők legyünk, a tavalyi autón alkalmazott megoldásokra pedig ma is büszke vagyok. Nem hisszük, hogy az oldaldoboz kialakítása volt az alapvető oka, amiért nem teljesítettünk jól.”



„Nincs szent tehén ebben a koncepcióban, nincs arról szó, hogy nem akarjuk senki más ötleteit követni” – beszélt arról a csapatvezető, hogy a Mercedes nem dacból ragaszkodik a saját ötletéhez: egy koncepcióváltás azonban túl nagy kezdeti hátrányt jelentene. „Ahogy Mike (Elliot) mondta a bemutató során, egy koncepció megváltoztatásával nem egy, hanem két-három lépést tennénk meg hátra. Ezért maradtunk itt.”

Az viszont, hogy a W14 első példányán milyen kialakítású az oldalszekrény jelenleg, nem azt jelenti, hogy a dizájn változatlan is maradt. „Ez lesz az oldaldoboz első verziója, amely az első pár versenyen változni fog egy kicsit” – ígért Wolff átalakításokat a területen. „Lesznek majd fejlesztések a mostanihoz képest, változni fognak az oldaldobozok. Nem mostanában, de vizsgálunk megoldásokat.”

Technikai kérdések tekintetében a csapatfőnököt kérdezték a W13 fő problémájáról, a delfinezés és pattogás jelenségéről. Az osztrák kitérő választ adott: „Egy-másfél óra múlva újra beszélhetünk a pattogásról… Akkor majd elmondhatom pontosabban” – mondta, az autó első bejáratására utalva.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: