DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Egy új remény: bemutatkozott a Ferrari 2023-as F1-es autója

Lerántották a leplet a Ferrari 2023-as F1-es autójáról. A tét nem kisebb az SF-23-mal, mint megakadályozni, hogy a mostani legyen a csapat legsikertelenebb időszaka.

A héten harmadikként, összességében pedig nyolcadik csapatként mutatta meg a nagyközönségnek idei Formula-1-es autóját a Ferrari istállója. A maranellóiak hazai terepen rántották le a leplet az SF-23-ról, az új csapatfőnök, Frederic Vasseur, illetve a két versenyző, Charles Leclerc és Carlos Sainz jelenlétében.

A fioranói pályáról előbb a két műsorvezető jelentkezett be, majd megjelent a tifosi is a háttérben, akik 500-an varázsoltak elképesztő hangulatot a Maranello melletti pályára, nem sokkal később pedig megérkezett a csapat két pilótája: Carlos Sainz és Charles Leclerc, akik mindketten elmondták, mennyire örülnek, hogy végre eljött ez a nap és alig várják, hogy újra versenyezhessenek, hiszen kellően felkészültek az előttük álló kihívásokra.

Nem sokkal később a Ferrari új csapatfőnöke, az Alfa Romeótól érkezett Frederic Vasseur is képernyőre került, aki elmondta, hogy nem érdekli melyik pilótájuk fog először nyerni, mert a legfontosabb céljuk idén az, hogy sikeresek legyenek és együtt vezessék győzelemre a csapatot. Sokat dolgoztak az idei autón, kiváltképp az erőforrás megbízhatóságának fejlesztésén munkálkodtak. "Úgy érzem, jó helyzetben vagyunk" - tette hozzá Vasseur.

Nagyszerű hangulatot varázsolt a tifosi


A versenyzők a bemutatót követően rögtön meg is hajtották az SF-23-ast, előbb Charles Leclerc ült az új autó volánja mögé, majd Carlos Sainz is kipróbálhatta a versenygépet Fioranóban, élő adásban.

Az SF-23-asra nem kisebb teher hárul, minthogy megakadályozza, hogy – megosztva – a jelenlegi legyen a Ferrari legsötétebb időszaka a Formula-1-ben, hiszen 2008 óta, vagyis 15 éve nem tudtak sem egyéni, sem konstruktőri világbajnoki címet szerezni az olaszok, s ha ez idén sem sikerül nekik, akkor beállítják saját negatív rekordjukat, ugyanis legutóbb az 1983-as konstruktőri elsőséget 15 sikertelen szezon követte, mígnem 1999-ben ismét a csapatvilágbajnoki címet vitte vissza Maranellóba a csapat. Amennyiben idén sem tudnak nyerni az olaszok, akkor ez lesz holtversenyben a legsikertelenebb időszakuk a sport történetében.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: