DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Nem kertel a McLaren: nem teljesen elégedettek az autóval

A wokingiak új F1-es csapatfőnöke elismerte: bizonyos területeken a szezon első fázisában érkező fejlesztésektől várják az előrelépést.

Hétfő délután bemutatták a McLaren idei Formula-1-es versenygépét, az MCL60-ast, amely több ponton – mindenekelőtt az oldaldobozt illetően – eltér az elődjétől. Andrea Stella, a nemrég kinevezett új csapatvezető az esemény előtt nyilatkozott a sajtónak az új autóról, és némileg szokatlan módon nem kertelt, amikor arra került a szó, hogy nem minden területen elégedettek a fejlesztéseikkel – legalábbis egyelőre:

„Miután kielemeztük a tavalyi teljesítményünket, számos területet beazonosítottunk, ahol vannak még lehetőségeket” – idézi szavait a Motorsport.com szaklap. „A jó hír, hogy gyakorlatilag az összeset orvosoltuk is. Nem akarok túlságosan konkrét lenni, de nyilvánvalóan főként az aerodinamikáról van szó. Az aerodinamika a lényeg az F1-ben, úgyhogy nincs ebben semmi rejtély, de van néhány terület, mint például a gumikkal való összhang, ahol szükség volt némi munkára, és ezt el is végeztük a télen.”

f1-mclaren-mcl60-2



„Van néhány más területe az autónak, amit pedig a szezon elején érkező fejlesztésekkel fogunk javítani. Úgyhogy elégedettek vagyunk, bár nem teljesen a most bemutatott autóval, de optimisták vagyunk, hogy hamarosan tehetünk egy lépést előre.”

 

Mikor érkezhetnek a fejlesztések?

Stella azzal kapcsolatban is óvatosan nyilatkozott, hogy hol foglalhat helyet a McLaren az F1-es erősorrendben, főleg mivel az nagyban függ attól is, mennyit léptek előre a riválisok.

„Ahogy mondtam, míg néhány téren elégedettek vagyunk az autó fejlesztéseivel, van néhány terület, amit eléggé késői fázisban realizáltunk, hogy milyen irányba menjünk. Úgyhogy azt még nem feltétlenül tudtuk ilyen rövid időn belül kiaknázni. Ezért is beszélek az idénykezdet után érkező fejlesztésekről. Ilyen tekintetben csak igyekszem realista lenni. Bizonyos szempontból saját magunkhoz viszonyítunk, de ez egy annyira versenyképes környezet, hogy meglepődnék, ha egyből ott lennénk.”

Az új csapatfőnök elmondta: nagyjából a negyedik versenyre, azaz az április végi Azerbajdzsáni Nagydíjra várják, hogy megérkezzenek az említett jelentős fejlesztéseket, amelyektől további előrelépésre számítanak.

 

Így is az F1-es középmezőny legjobbja lenne a csapat

Amikor a konkrét célokról kérdezték, Stella elmondta, hogy szeretnének az első négybe bekerülni a csapatok között – még ha ez annyit is jelent majd csak, hogy a Red Bull, a Ferrari és a Mercedes mögött negyedikként végeznek (tavaly egyébként az ötödik hely lett az övék, a velük nagy csatát vívó Alpine végül lenyomta őket):

„Úgy gondolom, kimondhatjuk, hogy a szezon során szeretnénk a legjobb négy közé bekerülni. Tudjuk, hogy reálisan nézve a három nagycsapat mellett ez csak annyit jelenthet, hogy a miénk lesz a negyedik legjobb autó. Reálisak vagyunk a rövid távú célokat illetően.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: