A Mercedestől való távozását követően másodvirágzását éli Valtteri Bottas, a rutinos finn ugyanis sokkal nagyobb szabadságot kap az Alfa Romeónál, mint korábban Lewis Hamilton csapattársaként. A tízszeres futamgyőztes az évad első felében kiváló eredményekkel hálálta meg a svájci alakulat bizalmát, jelentős mértékben hozzájárulva a konstruktőri hatodik hely megszerzéséhez, annak ellenére is, hogy a lassú fejlesztések következtében a szezon második félidejére számottevően visszaesett a C42-es versenygép teljesítménye. Az alakulat 2023-ban igyekszik mindent megtenni annak érdekében, hogy ne fordulhasson elő a tavaly látott visszaesés, de maga Bottas sem tétlenkedik, ugyanis egy már-már védjegyévé váló gyengeségét szeretné kiküszöbölni.
Az idény végi számvetések során kiderült, hogy a finn veszítette a legtöbb pozíciót a rajtokat követő első körökben, szám szerint 39-et, ezzel pedig gyakran már a futam elején lenullázta remek szombati teljesítményét. A 33 éves pilóta bevallotta, a Mercedesnél töltött öt esztendő alatt elszokott attól, hogy a középmezőnyből kell startolnia, így ezen a téren még mindenképp alkalmazkodnia kell az új körülményekhez. „Volt néhány kilógó eredményünk, de összességében az átlagot figyelembe véve erősek voltunk az időmérőkön. A versenytempónk is erős volt, különösen a szezon elején, emellett én is jól tudtam beosztani a gumik élettartamát. Mindazonáltal vannak gyenge pontjaink is, számomra ugyanis különösen rosszul sikerültek az első körök. Az évad kezdetén voltak gondjaink a rajtprocedúrával, de sikerült előrelépést elérnünk ezen a téren” – magyarázta Bottas a The Race című szaklapnak adott interjújában.
Érdemes megemlíteni, hogy a finn versenyzőt csapattársa, Guanyu Zhou követte a fent említett listán, ami valóban azt támaszthatja alá, hogy a C42-es rajtprogramozása messze volt az optimálistól az első néhány futamon. Ennek ellenére Bottas tisztában van azzal, hogy neki is változtatnia kell, ha szeretné átengedni másnak az elsőséget ezen a listán. „Részemről még szükség van egy kis alkalmazkodásra, amikor az első tízen kívülről indulok. Az utóbbi pár évben ahhoz szoktam hozzá, hogy az első két sor valamelyikéből rajtolok és csak néhány autóra kell figyelnem. A mezőny második feléből startolva azonban minden más, én pedig még csak most szokom hozzá ehhez. Az első tízből rajtolni sokkal könnyebb számomra” – ismerte el.
Rossz rajtprogramozás ide, a mezőny második fele oda, a rutinos finn F1-es pályafutása során sohasem a remek rajtjairól volt híres, ami szerinte egy rossz beidegződés eredménye lehet. „Ez már nagyon régről eredhet, mondjuk a junior kategóriákból. Úgy érzem, egész karrierem során a kockázatokat mérlegeltem, és mindig csak az lebegett a szemem előtt, hogy jussak túl az 1-es kanyaron, ez pedig sokszor pozíciókba került. De azt hiszem, hogy amikor a pontszerző helyek környékén táncolsz, akkor néha több kockázatot kell vállalnod. Számomra ez egy olyan dolog tehát, amit ki kell kényszerítenem magamból bizonyos helyzetekben, és meg kell próbálnom rámenősebbnek lennem” – zárta gondolatait az Alfa Romeo pilótája.