DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 30. szombat
F1

A Ferrariról venne példát Lando Norris

A McLaren az olaszok 2022-es téli előrelépését másolhatná le: a brit pilóta rámutatott, amit sokan hajlamosak elfelejteni, milyen jól reagált a szabályváltozásra Maranello.

A Ferrari 2022-es szezon során produkált visszaesését és baklövéseit ismerve könnyű elfeledkezni arról, milyen meggyőzően kezdték az évet – különösen az előző két szezon teljesítményéhez képest. A Ferrari 2020-ban csak hatodik lett az összetettben, a csapat 2021-ben a McLarennel vívott harcban megszerezte a harmadik pozíciót, de győzelem nélkül, csupán öt dobogót felmutatva, messze a Mercedestől és a Red Bulltól.

A 2022-es aerodinamikai szabályváltozás azonban egycsapásra az élre juttatta a Ferrarit – még ha királyságuk rövid ideig is tartott: a szezon első három futamán az F1-75 volt a mérce, két győzelemmel és öt dobogós hellyel. Ez az, amit az éppen ellentétes ívet leíró McLarennek – öt dobogó 2021-ben, csak egy 2022-ben – le kell másolnia Lando Norris szerint.

„Extrém jónak tartom, amit elértek a tél folyamán. Ahhoz képest, honnan indultak, hogy majdnem legyőztük őket, eljutottak a győzelmekig, a dobogókért való harcig minden egyes hétvégén. Ezt kellene nekünk megcéloznunk, az ilyen szintű ugrást egyik szezonról a másikra” – mondta az Autosportnak adott interjúban Norris.



„Nem voltak szerencsések, de nyilvánvalóan kihozták a maximumot az új érából, a Formula-1 új szabályrendszeréből, így nagyobb ugrást tettek meg, mint valaha. De még mindig számos lehetőség áll rendelkezésünkre, hogy ilyesmit érjünk el. Ezt kell kijelölnünk célként” – folytatta a brit, követendő példának állítva a McLaren elé a Ferrarit.

Jobb munkát kell végeznie a csapatnak – ez a kulcs Norris szerint

A McLaren nagy beruházása, az új szélcsatorna várhatóan már csak a 2024-es és főképp 2025-ös autó teljesítményére lesz hatással, de Norris nem gondolja, hogy addig lehetetlen lenne a nagy előrelépés. Wokingban rendelkezésre állnak az erőforrások, kérdés, milyen hatékonyan aknázzák ki őket.

„Tény, hogy jobb munkát kell végeznünk, a csapatnak jobb autót kell gyártania. Úgy gondolom, a következő szezonban előre kell lépnünk, és hiszek abban, hogy képesek vagyunk rá. Nagy mennyiség áll rendelkezésünkre abból, amire szükség van a megfelelő területeken, nálunk vannak a megfelelő emberek és így tovább. Ez az utolsó akadály, melyet le kell küzdenünk, hogy a Red Bull, a Mercedes és a Ferrari szintjére kerüljünk, és azután már nem lesz kifogás. A csapat is tudja, hogy jobb munkát kell végeznünk” – fogalmazta meg Norris.

Viszonylag állandó szabályok mellett természetesen sokkal nehezebb előrelépni, mint a változások évében, mikor mindenki tiszta lappal indul és könnyebb nagyot szakítani egy leleményes értelmezéssel: így nagy kérdés, a február 13-án érkező MCL37 mennyivel lesz versenyképesebb elődjénél.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: