Mindent vitt 2022-ben a Red Bull, hiszen a Milton Keynes-i alakulat színeiben Max Verstappen megszerezte pályafutása második világbajnoki címét, 2013 óta először pedig a konstruktőri trófea is az energiaitalosok vitrinjébe került, miközben Verstappen és Sergio Perez együtt összesen 17 futamgyőzelmet aratott a 22 futamos szezon során. A hangzatos sikerek ellenére az osztrákok azonban többször is a támadások céltáblájává váltak, ugyanis csupán az FIA tavalyi vizsgálata során derült fény 2021-es túlköltekezésükre, Brazíliában pedig saját magukat sodorták kényes szituációba, amikor az interlagosi verseny utolsó körében arra kérték Verstappent, hogy engedje maga elé az egyéni összetett második helyéért öldöklő csatát vívó Perezt. A holland megtagadta a csapatutasítást, a történet azonban itt közel sem ért véget, hiszen sajtóhírek szerint a kétszeres világbajnok a Monacói Nagydíj óta neheztelt Perezre, amiért a mexikói szerinte szándékosan okozhatott piros zászlós megszakítást magával vonó balesetet.
Az energiaitalosokat hét évig szolgáló Mark Webbernél kevesebben ismerik jobban a Milton Keynes-i alakulatot, az ausztrál véleménye szerint pedig a csapat egyértelműen rosszul kezelte a kialakult szituációt. „A csapat nem állíthatja meg a versenyt, de úgy tűnt, hogy sikerült meglepniük Maxot a kommunikációval. A versenyt követően ugyan zárt ajtók mögött tisztázták a helyzetet, mert nem mindig könnyű tiszta képet kapni a történtekről, miközben a sisak még a versenyzők fején van. Vannak azonban dolgok, amiknek nem lenne szabad nyilvánosságra kerülniük” – idézi a kilencszeres futamgyőztes okfejtését a RacingNews365.
„Vettellel nehéz idők voltak”
A 2013-ban visszavonult ausztrál pilótának ismerős lehet a Red Bullnál kialakul helyzet, hiszen Sebastian Vettel csapattársaként többször került hasonló szituációba, elég csak a mára már szállóigévé váló Multi 21-es csapatutasításra gondolni. Webber szerint egy topcsapat vezetőjének muszáj felkészülnie a hasonló helyzetek menedzselésére, ehhez azonban tapasztalatra van szükségük.
„A csapatfőnökök mindig igyekeznek kezelni a versenyzők közötti összhangot, ez azonban csak addig könnyű, amíg nem harcolsz a bajnoki címért. A top 5 csapat pilótái között általában kevés a súrlódás, ebből adódóan a vezetőségnek könnyű dolga van, de minden megváltozik, amikor a vb-cím vagy bajnoki helyezések forognak kockán. Ekkor maguk a csapatvezetők is egy új utazásra indulnak, hiszen ők sem tudnak mindent. Ezt Christian, Sebastian, én és a Red Bull is a mi időnkben tapasztalta meg először. Nehéz időszak volt, de ez ilyen. Utólag visszatekintve, voltak olyan döntések, amiket máshogy is csinálhattunk volna annak érdekében, hogy az istállónak vagy valamelyik pilótának jobb legyen, de az F1 is mindig is nagyszerű volt az utólagos megállapítások terén” – nosztalgiázott Webber.