A 2022-es szabályváltoztatásokkal kétségkívül elérte célját a Formula-1, hiszen az elmúlt szezonban több kanyarokon át tartó csatának lehettek szemtanúi a szurkolók. Ezt a sikert a tavalyi szezon statisztikái is mutatják: 700-nál is több előzés történt a 23 futam során, ez csaknem 200-zal több, mint 2021-ben.
Az új autók tervezésénél viszont több csapatnál is komoly problémák merültek fel, a delfinezés az év elején szinte minden istállónál megnehezítette a mérnökök és a versenyzők dolgát. Esteban Ocon, aki az Alpine-nal szoros küzdelemben elcsípte a McLaren orra elől a konstruktőri negyedik helyet, nem volt megelégedve a 2022-es autók vezethetőségével, visszasírja az új szabályok előtti időket.
„Sajnos nem volt élvezetes vezetni az új autót. Először is meg kell jegyeznünk, hogy ez az új szabályok első éve, javulni fog a helyzet, és remélhetőleg a 2023-as autónk a jó irányba fog fejlődni. De az új gépek nehezek és rosszabb a tapadásuk, viszont a gumikopás kevésbé jelentkezik, ami pozitív dolog. Teszteltem a 2021-es autót Monzában, sokkal jobban élveztem, gyorsabbnak is érződött. Azonban, ha az új autók gyorsabbak, nem jelentenek akkora gondot ezek a problémák. Végül is mindenkinek ugyanolyan a helyzet” – idézi a francia pilótát a RacingNews365.com.
Noha a jelenlegi autókkal nem elégedett az egyszeres futamgyőztes versenyző, megnevezett egy korszakot, ahova szívesen visszamenne versenyezni egy időgéppel: „2005-2006 körül kezdtem el a Formula-1-ről álmodni, az abroncsháború (a Michelin és a Bridgestone között), a fejlődő technológia és a Renault-Ferrari összecsapás időszakában. A motornak nagyszerű hangja volt, az autók nagyon könnyűek és gyorsak voltak.”
„Viszont úgy gondolom, az új szabályok, amelyeket az F1 bevezetett, kedveznek a szoros csatáknak és versenyzésnek. Ha választanom kéne, mégis a jelenlegi korszakot választanám” – nyilatkozta Ocon, aki Pierre Gasly csapattársaként a teljes francia felállású Alpine-nal készül a következő szezonra.