A Haas rövid idő alatt nagy pálforduláson ment keresztül pilótapolitika terén: a 2021-es szezont két újonccal kezdték meg Mick Schumacher és Nyikita Mazepin személyében, 2023-ban viszont a veterán pilótákra fogadnak Kevin Magnussen és Nico Hülkenberg párosával – akik összeadva 16 szezon tapasztalattal rendelkeznek a Formula-1-ben.
A németet honfitársa, Schumacher kárára igazolták le a csapathoz: a fiatalabb pilóta tette szóvá, a tesztelés hiánya miatt vannak az újoncok és tapasztalatlan versenyzők jelentős hátrányban a rutinos társakhoz képest. Ezzel egyetért Günther Steiner is, aki szerint egyre rizikósabb újoncot szerződtetni.
„Igaza van. Bár két versenyszezon már jónak számít, azelőtt nem volt semmiféle tapasztalata. Tesztelés híján gyakorlatilag F2-ből egyenesen F1-es versenyre érkezett meg. Ezért inkább egy tapasztaltabb versenyzőt választottunk, aki három éven át nem volt állandó pilóta, mivel a fiatal versenyzőket nem lehet igazán felmérni, velük nagy a kockázat” – idézi az Autosport a Haas csapatfőnökét.
„A McLaren Piastrira fogadott, de végső soron senki nem tudja, mennyire lesz jó F1-es autóban. Az F3-ban és F2-ben kiválóan ment, de az F1-hez egy nagy lépcsőfok vezet. Ez, ha nem is nevezném problémának, de tényező: mennyi kockázatot akarsz vállalni, hogy újoncot ültess az autóba” – beszélt arról, hogy még a jövő tehetségének kikiáltott Oscar Piastri leigazolása is kockázatot hordoz.
Nem volt hiba a 2021-es páros
Annak ellenére, hogy a Haas már nem igazolna újoncot, Steiner nem gondolja úgy utólag, hogy 2021-ben hiba volt a tapasztalatlan párosra fogadni: „Nem, abszolút nem. El is mondom, miért: két éve még eltérő helyzetben volt, mint amilyenben most vagyunk. Méghozzá sokkal jobb helyzetben vagyunk most úgy általában a Formula-1-ben, mint két éve, amikor megoldásokat kellett találnunk, hogy folytatni tudjuk” – célzott arra, hogy az újonc pilótákat akkor a háttérországuk miatt választották, míg a rutinos versenyzők esetében a kvalitások döntöttek.