DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

F1: Könnyebb és kisebb autók jöhetnek 2026-tól

Az FIA együléses sorozatokért felelős részlegének vezetője, Nikolas Tombazis elhintette, hogy szeretnének könnyebb és kisebb autókat látni 2026-tól.

Korábban már értekeztünk azt illetően, Ross Brawn milyen megoldásokkal tenné szorosabbá a versenyzést és jobbá magát az egész száguldó cirkuszt, most pedig Nikolas Tombazis beszélt az egyik legtöbbet szidott pontjáról a modern Formula-1-es autóknak, a súlyról.

Könnyebb és kisebb autót akar az F1



Az autók minimum súlya 2023-ban 796 kilogramm lesz, ezt összevetve a tíz évvel korábbi számmal, ami 642 kilogrammban maximálta az autók tömegét, láthatjuk, hogy valóban rendesen „meghíztak” az F1-es autók. Tombazis a The Race-nek nyilatkozott a témáról.

„Van rá esély, hogy könnyítsünk az autókon, de csak bizonyos mértékben. Az elmúlt húsz esztendőben nagyjából 200 kilogrammal lettek nehezebbek a járművek, ami nyilván hatalmas szám. Ebből a 200 kilogrammból nagyjából 100-at az erőforrás tesz ki az elektromos rendszerekkel, az akkumulátorokkal és a turbóval.”

Az Audi épp 2026-ban csatlakozik majd az F1-be

Ez az irány az F1 jövője

„Fontos, hogy a Formula-1 továbbra is releváns maradjon az utcai autózásra nézve. Miközben nyilván a V10-es motorok voltak mindenki kedvencei, el kell fogadnunk, hogy ez az az irány, amely lehetővé teszi az F1 hosszabb távú fenntartását. Szóval az erőforrás felelős a többletsúly nagyjából feléért.”

Emellett azt is elmondta Tombazis, hogy a biztonsági fejlődés is nagyban hozzájárult az autók többletsúlyához, hiszen a megerősített karosszéria, a glória és a hasonló dolgok nagyjából 50 kilogrammal emelik az össztömeget, de a nagyobb kerekek, a modernebb technológiák 15-20, míg a nagyobb méretből fakadó súlytöbblet nagyjából 30 kilót tesz ki.

„Szeretnénk, ha 2026-ra az autók sokkal rövidebbek lennének és valamennyivel keskenyebbek is, ami már önmagában is hozzá fog járulni a tömeg csökkentéséhez. Emellett persze több akkumulátor lesz az autókban, hiszen 50%-ra nő az eddigi 20-ról az elektromos hajtás. Remélhetőleg összességében ez súlycsökkenéshez vezet majd, de nagy csodákat nem szabad várni.”

Ha igazi Formula-1-rajongó vagy, akkor a Formula Aréna Facebook-csoportunkban a helyed, ahol minden futam után megvitathatod a többiekkel, hogyan tetszett a legutóbbi verseny és nem maradsz le a legfontosabb hírekről sem!

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: