DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Eltörli a vakcinakötelezettséget az F1

2023-ban már nem szükséges oltás ahhoz, hogy részt vegyen valaki az F1-es hétvégéken – de emellett döntött a Motorsport Világtanács a sprintekkel kapcsolatos költségek kérdésében is.

Szerdán tartotta idei utolsó ülését a Nemzetközi Automobil Szövetség Motorsport Világtanácsa, amelyen amellett, hogy Mohammed ben Sulayem FIA-elnök beszámolója szerint áttekintették a mögöttünk hagyott esztendőt – benne olyan mérföldkövekkel, mint a 2026-os motorszabályok elfogadása, amely egyből bevonzotta a száguldó cirkuszba az Audit –, néhány fontos F1-es kérdésben is döntést hoztak.

Mint arról már korábban beszámoltunk, ezek közé tartozott a jövőre hatra növekvő sprintfutamok helyszíneik véglegesítése. Ezzel összefüggésben azt is elfogadták, amiről szintén írtunk már délben, hogy megnövelik a sprintekkel kapcsolatos költségengedményeket az istállók számára: 2023-tól sprintenként már nem 150 ezer, hanem a dupláját, 300 ezer amerikai dollárt írhatnak le a csapatok a költségvetésükből – ugyanakkor az emelés azzal is jár, hogy ezentúl már nem kapnak további engedményeket az esetleges balesetekből eredő károk miatt (ez eddig 100 ezer dollárra rúgott).

f1-covid



Szintén érdekesség, hogy tovább lazítja a Covid-szabályokat az F1. Maszkot viselnie és tesztelnie már idén sem kellett senkinek a paddockban, a WMSC közleménye alapján viszont jövőre már eltörlik a vakcinakötelezettséget is, azaz 2023-tól újra koronavírus elleni oltás nélkül is részt lehet venni az F1-es nagydíjhétvégéken. Azt hangsúlyozzák, hogy aki tüneteket vagy pozitív koronavírustesztet produkál, az továbbra sem léphet be a paddock és a pálya területére (viszont már saját tesztközpontokat sem fog felállítani az F1).

További fontos technikai részlet, hogy főként Guanyu Zhou silverstone-i rajtbalesete nyomán jelentősen növelik a bukókeret erősségét: annak érdekében, hogy jobban rögzítsék a biztonság szempontjából kritikus elemét az autónak, a jövőben nagyobb terhelésnek vetik majd alá vízszintes irányból is a szerkezetet.

A WMSC ülésén természetesen szokás szerint a következő évi versenynaptárakról is születtek döntések: az F1 kapcsán itt csupán annyi az érdekesség, hogy a Kínai Nagydíj néhány nappal ezelőtti törlése után jelenleg kérdőjelesként sem szerepel a menetrendben az április közepi időpont, csak a 23 fix nagydíjat tüntették fel a táblázatban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: