Éppen ez hozta el Lewis Hamilton felemelkedését, 2007 óta versenyez a Formula-1-ben a brit ász, de 2014-ig, a hibridéra beköszöntéig mindössze egyetlen világbajnoki címet szerzett hét szezon alatt. Aztán a következő hét évből viszont hatot besöpört, a fantasztikusan gyors és megbízható Mercedesszel többnyire messze a mezőny előtt járt, így könnyedén nyerte sorra a futamokat és a bajnoki címeket. 2017-től már a csapattárstól sem kellett tartania, Valtteri Bottast egyértelműen második számúnak igazolta a német gyári istálló.
Idén a Red Bull dominálta az évadot, Max Verstappen tizenöt futamgyőzelmet szerzett úgy, hogy az első három futamból kétszer technikai hiba miatt kiállni kényszerült. Damon Hill úgy véli, az energiaitalosok dominanciája közel sem volt és lesz akkora, mint az Ezüst Nyilaké az előző évtized közepétől.
„A nagy szabályváltozások után a Red Bull előnybe került, de közel sem akkora a dominanciájuk, mint amekkora a Mercedesé volt a hibridéra kezdetekor. Annyira uralták a mezőnyt, hogy kicsit folyamatosan vissza kellett venniük a teljesítményükből, különben a többiek összefogtak és fellázadtak volna ellenük” – ecsetelte véleményét Damon Hill a Sky Sports adásában.
„A legtöbb helyszínen a Ferrari tempója közel sem maradt el annyira tőlük, mint azt a ponttáblázat mutatná. Azt természetesen ebben a pillanatban nem tudhatjuk, mennyi minden maradt még a Red Bull tarsolyában, amit eddig nem mutattak meg számunkra, de a Ferrari az évad nagyobb részében kifejezetten közel volt tempóban hozzájuk. Brazíliában, az elmúlt hétvégén pedig azt is láthattuk, hogy bizonyos körülmények között már a Mercedes is versenyképes volt” – tette hozzá Hill.
„Toto Wolff akkor érkezett az istállóhoz, amikor már nagyon jól ment a szekér. Most már azt is megtapasztalta, milyen, amikor nem nagyon megy. Ez jellemépítőként hathat és a csapatnak is nagy feladat, hogy egészen mélyre kell ásni, hogy a kétségek közepette megtalálják a megoldást és teljesen felzárkózzanak. Idén több olyan hónap is volt, amikor láthattuk rajtuk a teljes kétségbeesést és kételkedést saját magukban, hogy mégis merre haladjanak tovább” – tért ki a Mercedes gyengélkedésére a brit világbajnok.