A nap legfontosabb eseménye természetesen az Abu Dhabi Nagydíj időmérője volt: a pole-pozíciót Max Verstappen szerezte meg, aki egy kisebb technikai gond után is legyőzte a komplett mezőnyt, benne csapattársával, a világbajnoki ezüstéremre hajtó Sergio Perezzel. A kvalifikáció összefoglalója itt olvasható!
A Red Bullnak nincs oka aggodalomra, Verstappen és Perez is elégedetten értékelt a kisajátított első sor után, nyilatkozatuk itt megtekinthető. Dr. Helmut Marko, a csapat tanácsadója szerint ezzel a teljesítménnyel visszaállt a világ rendje a brazíliai fiaskó után, pedig Perez szerint teljes egészében meg sem tudták valósítani azt, amit az időmérőre terveztek. Érdekesség egyébként, hogy nagyon régen tudott 1-2-ben zárni egy időmérőt a Red Bull: bármily hihetetlennek hangzik a tavalyi egyéni vb-siker és az idei dupla diadal fényében, de egészen a 2018-as Mexikói Nagydíjig kell visszamennünk, hogy hasonlót láthassunk a bikáktól. A bő négy évvel ezelőtti versenyen Daniel Ricciardo szerzett pole-t Verstappen előtt (a hibrid érában csak ez a két alkalom volt, amikor kisajátították az első sort).
A Red Bullnál az időmérőn kívül is zajlottak a dolgok, ugyanis egyrészt az FIA deklarálta, hogy amennyiben erre van igény, szívesen kivizsgálja Sergio Perez monacói balesetét, amit a holland média érvként hozott fel Max Verstappen brazíliai viselkedésével kapcsolatban, másrészt Christian Horner cáfolta azt, amit dr. Helmut Marko mondott, vagyis hogy Daniel Ricciardo már alá is írt a csapathoz.
A Ferrarinál már nem voltak ilyen elégedettek, bár övék lett a második sor. Charles Leclerc szerint a gumikezelésükön sokat javítottak, így ebben bízhatnak a futamon, bár tény, hogy pénteken még nagyon gyengének tűnt a versenytempójuk a többiekhez képest. A monacói ugyanakkor azt is elmondta, hogy ezen az időmérőn ez a harmadik hely volt számukra a maximum, amit ő elért. Carlos Sainz is hasonlóan látja a helyzetet, ő elég lemondóan nyilatkozott a vasárnapi esélyeikről: szerinte nem reális, hogy megszorítják a Red Bullt a szezonzárón.
Szintén a Ferrarihoz, bár nem az időmérőhöz kötődik, hogy Mattia Binotto megkapta a kérdést: vajon ő marad-e a Scuderia csapatfőnöke 2023-ban is? Binotto szerint ő nem számított ilyen kérdésre, de végül azért válaszolt: a reakciója itt olvasható!
Ami a harmadik nagycsapatot, a Mercedest illeti: Toto Wolff szerint ezt a napot akár le is húzhatják a wc-n, úgyis annak van most világnapja. A csapatvezető szerint a beállításuk a versenyen kifizetődhet, de túl lassúak az egyenesben, összességében pedig rossz irányba haladtak a Ferrarihoz képest. Lewis Hamilton és George Russell sem volt túl bizakodó, nem sok esélyt látnak a dobogóra, ezzel pedig arra sem, hoy utolérik a konstruktőri második helyen a Ferrarit.
Pontszerzésben bízik viszont az Alpine-nal Fernando Alonso, Q3-ba jutott az utolsó mclarenes hétvégéjét nyúzó Daniel Ricciardo, de még nála is nagyobbat ment ma Sebastian Vettel: az utolsó F1-es hétvégéjét teljesítő négyszeres világbajnok a top tízbe kormányozta az Aston Martint, szenzációs formában vezetett. Mint mondta, nagy nap lesz a vasárnapi, de feladatuk van, az Alfa Romeót kell legyőzniük, úgyhogy erre kell koncentrálnia.
Egy kis 2023-as F1: sajtóhírek szerint a sportág vezetősége kiválasztotta azt a hat helyszínt, amely sprintkvalifikációnak adhat otthont jövőre. Az idei pályák közül csak kettő tűnik fel a listán, de bekerült például Baku és Austin is. Részletek itt!
A végére pedig egy F1-en kívüli hír: Robert Huff szezonja még nem zárult le, ugyan a Zengő Motorsportnál már kihagyja a WTCR-szezon végét, de Makaóban tizenegyedik alkalommal is nyerni tudott szombaton.