DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Gyerekesek, bonyolultak: Grosjean az F1-es szabályokat kritizálta

Bár az IndyCarban szereplő korábbi F1-es pilóta szerint is megugrott a száguldó cirkusz népszerűsége, nem ment el szó nélkül amellett, hogy sok és összetett szabály van jelenleg a sportban.

Kétségtelen, hogy hiába lett új vezetősége az FIA-nak és változott meg tavalyhoz képest a versenyirányítás összetétele, idén is rengeteg kritikát kap a Nemzetközi Automobil Szövetség, a versenyigazgató vagy épp a felügyelők. Az elmúlt hetekben is több példa volt erre, kezdve a suzukai darus incidenstől Fernando Alonso austini büntetésén és annak visszavonásán át a Red Bull költségplafonügyéig.

Az F1-et megjárt és jelenleg az IndyCarban versenyző Romain Grosjean sem hagyta mindezt szó nélkül a Sky Sports Any Driven Monday című műsorában – mindemellett elismerve a Formula-1 elképesztő népszerűségét is:

grosjean-dppi-2022-f1



„Amikről idén a pályán kívül beszéltek, nem is tudom, kicsit gyerekesek voltak – úgy érződött, hogy kissé szükségtelenek. A Formula-1 növekszik, nagyszerű a versenyzés és lenyűgözők a nézőszámok. Csak úgy érzem, hogy néhány dolog, mint például az ékszerszabályok is… én például nem érezném komfortosan magam a jegygyűrűm nélkül, mert az hozzám tartozik és imádom. Úgyhogy az nem volt túl jó.”

„Annyi olyan szabály van a Formula-1-ben, ami túl komplikált. Itt volt például az Alonso-ügy: ez is egy rossz példája a túl sok szabálynak. Ott a versenyen nem használták a szabályt, majd utána mégis veszélyesnek minősítették az autóját. Ha valóban nem volt biztonságos, korábban le kellett volna állítania az autóját. Aztán végül volt még szabály a szabály fölött is, ami miatt az Alpine visszakapta a helyezését, szóval az egész túl bonyolult.”

„Ugyanez vonatkozik a költségsapkára is. Egyedül a Red Bullt büntették, akik nagyjából kétmillióval lépték túl a limitet, ami nem nagy ügy. De tegyük fel, hogy 10 vagy 20 millióval lépik túl a limitet. Akkor mit csináltak volna? Elvették volna a világbajnoki címet 10-11 hónappal később? Kicsit bonyolult ez, néhány dolgot rendbe kell tenni. Pedig valószínűleg a költségplafon az egyik legjobb dolog a halo mellett, amit bevezettek a Formula-1-ben az elmúlt húsz évben. Ez nagyszerű, ahogy maga a versenyzés is, az USA-ban is óriási a lelkesedés, mindenki az F1-ről beszél. Úgyhogy egyértelműen vannak hullámokat, amiket meg lehet lovagolni” – vélekedett Grosjean.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: