DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Ricciardo a Red Bull tartalékpilótája lehet?

Austinban olyan pletykák láttak napvilágot, hogy az ausztrál akár egykori csapatánál is kiköthet tartalékosi szerepkörben, a többszörös futamgyőztes azonban cáfolta, hogy bármiről megállapodott volna.

Továbbra sem tisztázódott a McLarent a szezon végén elhagyó Daniel Ricciardo jövője. Az ausztrál már néhány hete megerősítette, hogy jövőre nem láthatjuk majd a Formula-1-es rajtrácson, de ahogy azt az USA Nagydíj sajtónapján elmondta: tervei vannak arra, hogy 2024-ben visszatérjen a mezőnybe, méghozzá úgy, hogy újra győzelmekért szeretne csatázni.

Ennek a hírek szerint az egyik módja lehet az, hogy valamelyik élcsapatnál tesztpilótai szerepkört vállal. Korábban elsődlegesen a Mercedesszel hozták szóba, ahol esetleg Lewis Hamilton visszavonulás megüresedő ülésére pályázhatna Ricciardo – bár ez utóbbi már kevésbé tűnik valószínűnek, mivel a hétszeres világbajnok szemlátomást még nem tervez búcsúzni.

ricciardo-dppi-austin-2022



Szombaton az austini paddockban aztán terjedni kezdett a hír, hogy Ricciardo valóban aláírhatott egy tesztversenyzői szerződést, viszont nem a Mercedesszel. A Sky Sports bokszutcai riportere, Ted Kravitz az ausztrál korábbi alakulatát, a Red Bullt említette potenciális befutónak. Ha ez beigazolódna, a két fél 2018 után találna ismét egymásra – igaz, papíron szabad ülés sem ott, sem a harmadik élcsapatnál, a Ferrarinál nincs számára 2024-re.

Mindenesetre a The Race az USA GP időmérője után a pilótának szegezte a kérdést, hogy megállapodott-e bárkivel tesztpilótai feladatokról: „Nem. Egyelőre minden csak pletyka. Hogy tárgyalok-e? Igen, de még nem írtunk alá semmit vagy ilyesmi.”

Ricciardo azt ugyanakkor ismét elmondta, hogy nem fog eltávolodni az F1-től a kihagyás ellenére sem: „Itt leszek a közelben, mert még vannak terveim 2024-re, úgyhogy nem fogok teljesen lekapcsolódni a sportról. De természetesen semmi sem garantált 2024-re. Nincs olyan ülés, amelyről kijelenthetem, hogy biztosan ott fogok vezetni, de itt leszek és igyekszem a háttérben dolgozni ezen.”

A többszörös nagydíjgyőztes azt is elmondta, hogy az említett titokzatos „terv” miatt nem próbál kényszeredetten ülést találni magának 2023-ra – amelyre a Williams minapi bejelentésével már amúgy is csak a Haasnál lehetne esélye –, valamint ugyanezen okból kifolyólag nem kacsingat más széria irányába sem. Az IndyCar lehetőségét külön kizárta:

„Az oválok megijesztenek. Az F1-es karrieremnek és ambícióimnak még nincs vége, ez a legfontosabb. Főként ezért nem akarok letérni az útról, de emellett nemet mondok az oválokra. Tíz éve igent mondtam, de most már rendben vagyok azzal, ha kimondom, hogy nem szeretem az oválokat.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: