DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Gasly: Ilyen gyorsan még nem szálltam ki…

A bokszutcában kapott lángra az AlphaTauri a szingapúri edzésnapon. Aggodalomra azonban semmi ok Gasly számára: csak az üzemanyag gyulladt be, egy kis festék égett meg, az esetnek nem lesz hatása a folytatásra.

A második szabadedzés legemlékezetesebb incidense Pierre Gaslyhoz fűződött: visszatért a bokszutcába, csapata éppen betolni készült az AlphaTaurit a garázsba, mikor lángnyelvek csaptak fel a felső légbeömlő irányából. A versenyző gyorsan kipattant, a tüzet pedig hamar sikerült eloltani – természetesen a bokszutcai riporterek elsősorban a tűzesetről faggatták a franciát.

„Mi volt a tűzzel? Biztos forró volt! Igazából semmiféle aggodalomra nem ad okot, az üzemanyagtank-szellőztetővel volt kapcsolatban, ott csúszhatott félre valami, mikor csatlakoztatták, mivel ezen a pályán mások a körülmények a szokásoshoz képest. A festés kicsit megégett, de amúgy nem történt semmi. Nekem is sikerült gyorsan kijutnom az autóból, amikor rájöttem, miről van szó…” – számolt be pénteken, a második edzés után a forró esetről Gasly.

„Ha a pillanatot nézzük, amikor észrevettem, és a pillanatot, amikor kiszálltam… A szerelőknek is mondtam, hogy ilyen gyorsan valószínűleg még nem szálltam ki, mint ma. A hétvége további részére nem lesz hatással. A tükörben megláttam, aztán a szerelők arckifejezése alapján hamar rájöttem, hogy valami nem stimmel és jobb kiszállni” – idézte fel a francia.

Az AlphaTauri versenyzője az első szabadedzésen még 9. helyezést ért el, a másodikon azonban csak a 14. helyen végzett: tisztában van vele, hogy az AT03 tempója jelenleg nem elegendő.

„Szeretem ezt a pályát, különleges helyszín, nagyon technikás, ritmusos. Teljesítmény terén viszont nem gondolom, hogy elégedettek lehetünk. A második edzésen eléggé le voltunk maradva, jelen pillanatban nincs meg a tempónk az első tízhez, ezért valamit találnunk kell holnapra” – jelentette ki a versenyző. A Mercedes-pilótákhoz hasonlóan kiemelte, a pálya nagyon hepehupás, ami eredményeképp ismét jelentős mértéket öltött az autók pattogása.

„Sokkal rázósabb, mint a korábbi években, az első szabadedzés különösen rossz volt ilyen tekintetben. Nem tudom, más versenyzők hogyan érezték, de emlékeim szerint sokkal kevésbé rázott régebben, mint ezekkel az autókkal. Ezenfelül a rázóköveket sem tudjuk használni. Egész évre jellemző, hogy sokkal kevésbé használjuk őket, mivel az autók nagyon merevek, egy ilyen pályán pedig, mint Szingapúr, ez nagy különbséget jelent” – magyarázta, mennyiben változott a vezetési stílus Szingapúrban a 2022-es konstrukciókkal.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: