A maranellóiaknál egyik katasztrófa követte a másikat a versenystratégiák kialakítása és a megbízhatóság miatt 2022-ben, így szépen lassan alulmaradtak a világbajnoki címért folytatott harcban. A konstruktőri bajnokságban már 139 ponttal vannak lemaradva az osztrákok mögött, míg Charles Leclerc 116 egység hátrányban áll az élen lévő Max Verstappenhez képest, ám a monacóinak hátra ugyanúgy kell figyelnie, mint előre, ha meg akarja őrizni második helyét, ugyanis Sergio Perez csak 9 ponttal lemaradva követi őt.
Nemcsak a 16-os számú versenyzőnek kell azonban maga mögé összpontosítania, hanem a Scuderiának is, mivel hat futammal a szezonzáró előtt a Mercedes is bejelentkezett a konstruktőri második helyért. Carlos Sainz többek között épp ezért reménykedik jó befejezésben az évad hátralévő részét illetőn. „Egy magabiztos, stabil teljesítménnyel zárult évet szeretnék majd magam mögött tudni, pláne azok után, amik egész évben történtek velünk. Szeretném, ha a szezon utolsó futamai nyugodtak lennének, kevesebb eseménnyel telve, hogy elkapjuk a megfelelő ritmust, amit 2023-ra is át tudunk vinni magunkkal, amikor majd új lehetőségek nyílnak meg előttünk.”
A Formula-1 történelmének legsikeresebb csapatát mindig is kritizálták röghöz kötöttsége miatt, miszerint az olaszok nem mernek nyitni az új felé, ragaszkodnak saját szokásaikhoz. Sainz szerint a kiindulópont megvan a fejlődéshez, ám még így is van mit tanulniuk a Red Bulltól. „Van egy szilárd alapunk ebben az évben, hiszen az autónk nagyon jó és a csapat is fejlődik” – nyilatkozta a Mundo Deportivo című lapnak. „Ennek ellenére meg kell próbálnunk előre lépni a megbízhatóság és a következetesség terén is. Idén egy olyan csapat, a Red Bull ellen versenyeztünk, amely mindent tökéletesen csinált. Meg kell tanulnunk nekünk is ilyen hibátlannak lenni jövőre.”
A spanyol azonban nemcsak a Milton Keynes-i alakulatot méltatta, hanem regnáló világbajnokukat is: „Verstappennek nagyon jó éve van, semmiben nem hibázik, csakúgy ahogy a Red Bull sem. Nem rontanak a stratégiában és a fontos döntésekben. Fontos továbbá, hogy olyan versenyeken vállaltak be büntetéseket (motorcsere miatt), ahol tudták, nagyon erős az autójuk. Összességében egy nagyon komplett szezonjuk van, ami nagyon nehézzé teszi azt, hogy bárki legyőzze őket” – ecsetelte a 28 éves pilóta, majd kiemelte: „Nem legyőzhetetlenek és nem elérhetetlenek. Mi minden futamon meg fogjuk ragadni az esélyt arra, hogy megpróbáljunk felülkerekedni rajtuk.”
A fentieket figyelembe véve tehát a Ferrari-pilóta azt szeretné, ha csapata a Red Bull szintjére emelkedne a döntések terén, ám szerinte azt sem szabad elfelejteniük, mekkora fejlődésen mentek keresztül 2021-hez képest. „Ebben az évben a bajnoki címért harcoltunk” – emelte ki.
Habár a végső diadal úgy néz ki elmarad, és a csapat is már főként a 2023-as versenygépre összpontosít, az olaszok a versenyképes hazai hétvégéjük után még nem adják fel teljesen az idei szezont. Két fejlesztéssel készülnek 2022 hátralevő részére, melyek közül az első pont a következő nagydíjra, a szingapúri hétvégére érkezik. Reményeik szerint a hátralévő futamok közül legalább egyszer így még diadalmaskodni tudnak majd.