DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

„Ha nem jön Herta, Gasly marad”

Franz Tost, az AlphaTauri csapatvezetője szerint az FIA-n múlik, hogy érkezik-e hozzájuk az IndyCarban szereplő amerikai pilóta – ha viszont nem, akkor aligha változtatnak a felállásukon.

A 2023-as pilótakeringő következő lépcsője lehet, hogy összejön-e az elmúlt hetekben valószínűsített forgatókönyv, miszerint a Fernando Alonsót és Oscar Piastrit is elveszítő Alpine lecsap az AlphaTaurival szerződéssel rendelkező Pierre Gaslyra, a helyét pedig Colton Herta veheti át. Ennek fő gátja, hogy az amerikai versenyző pillanatnyilag nem rendelkezik az F1-es szerepléshez szükséges szuperlicencpontokkal: bár az FIA állítólag vizsgálja a különengedély lehetőségét, több csapatvezető és még Stefano Domenicali, az F1 vezérigazgatója sem támogatja az ötletet.

A nagy kérdés tehát, hogy megkapja-e Herta a szuperlicencet vagy sem – ezt maga az AlphaTauri csapatfőnöke, Franz Tost is megerősítette, amikor az Olasz Nagydíj szombati sajtótájékoztatóján a Formula.hu jelenlétében arról kérdezték, mik a legfrissebb fejlemények Gasly, Herta és a jövő évi versenyzőpárosuk kapcsán:

gasly-redbull-monza-day1



„A legfrissebb fejlemény Pierre kapcsán, hogy szerződése van velünk, ahogy azt a legutóbbi hétvégén is elmondtam. Ami Colton Hertát illeti, az FIA döntése, hogy megkapja-e a szuperlicencet vagy sem. Remélem, hogy az FIA a lehető leghamarabb meghozza ezt a döntést, hogy tudjuk, miképp fog felállni jövőre a csapatunk.”

A szabály szerint az FIA vis majorra hivatkozva mentesíthetné az előírt pontszám megszerzése alól Hertát, de ez jelenleg nem igazán állja meg a helyét, hiszen az amerikai teljes szezonokat futhatott az IndyCarban a koronavírus-járvány évei alatt. Tost megkapta a kérdést, hogy mi szükséges a Nemzetközi Automobil Szövetség engedélyéhez:

„Erről az FIA-t kell megkérdezni. Van egy szabály, ha ezen változtatni akarnak, az rajtuk múlik. A mi részünkről természetesen támogatjuk. Ha pedig szükséges, hogy menjen első szabadedzésen, akkor indítani fogjuk első szabadedzésen. Mindent meg fogunk tenni, amit kérnek” – fogalmazott az AlphaTauri első embere, aki hozzátette: az FP1-es szereplésekről egyelőre nem egyeztettek.

De vajon van-e másik opciója a faenzai csapatnak, ha mégsem jön össze Herta szerződtetése? Helmut Marko Red Bull-tanácsadó épp a minap kritizálta a saját juniorjaikat, s Tost is arra utalt, hogy hiába vezethette Spában az autójukat például Liam Lawson, vagy Herta jön, vagy marad a Gasly–Yuki Tsunoda duó náluk (bár még a japán hosszabbítását sem erősítették meg hivatalosan): „Meglátjuk, ez a Red Bull döntésétől függ, hogy melyik pilótát hozzák a csapatba. De úgy gondolom, ha Colton Herta nem jön, Pierre maradni fog és semmi sem változik.”

Az AlphaTauri tehát felkészült arra az esetre, ha elutasítja az FIA Herta érkezését, az Alpine ellenben nehezebb helyzetben lehet: bár Otmar Szafnauer 14 jelöltről beszélt néhány napja, néhány pletyka szerint Gasly kiesése esetén a jelenleg a Formula-2-ben vitézkedő neveltjük, Jack Doohan lehet a favorit arra, hogy Esteban Ocon csapattársa legyen 2023-ban, míg a RacingNews365.com arról számolt be, hogy idén már a Mercedest, a Williamst és legutóbb az Aston Martint is vezető Nyck de Vries is a fő esélyesek között lehet.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: