DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

Wolff: DRS-hiba nélkül Hamilton nyerhetett volna

A Mercedes F1-es csapatfőnöke szerint hétszeres világbajnokuk Max Verstappennel is harcban lehetett volna a Magyar Nagydíjon az időmérős probléma nélkül – ennek ellenére óvatos a jövőt illetően.

Miközben George Russell pole-t szerzett, Lewis Hamilton mindössze a hetedik helyre kvalifikált a Hungaroringen, miután a DRS-e nem nyílt ki a Q3 végi gyorsköre során. A brit onnan tört előre egészen a második pozícióig a vasárnapi futamon, éppen ezért Toto Wolff, a Mercedes csapatvezetője úgy érzi, hogy ha nincs a szombati műszaki nehézség, a hétszeres világbajnok harcban lehetett volna a győzelemért is a Magyar Nagydíjon:

„Lewis esetén úgy gondolom, hogy ha szombaton nem szúrjuk el a DRS-sel, akkor versenyben lehetett volna Maxszal a győzelemért. De ’ha’ meg a ’volna’ nem számít a sportban, egyszerűen csak sajnálom, hogy lehettünk abban a pozícióban.”

hamilton-verstappen-hun-dppi



Hamilton a DRS-gond észlelése után félbe is szakította az utolsó gyorskörét, így nem javított a korábbi eredményén. Wolff nem tudta megmondani, előrébb kvalifikált volna-e a 37 éves pilóta, ha befejezi a második próbálkozását:

„Nem tudom, hol végezhetett volna. Őszintén szólva, talán egy vagy két hellyel kerülhetett volna előrébb, de hogy az mit változtatott volna a vasárnapra nézve, nem tudom. De megértem, hogy ha az első szektor végén azt látod, hogy három tizeddel lassabb vagyok, akkor a frusztráció az egekbe szökik, és tudod, hogy ezt már eldobtad. Úgyhogy a hiba száz százalékban a csapaté azzal a technikai problémával. A DRS-nek nem szabad tönkremennie az időmérő utolsó körében, és lehet, hogy ez ma a győzelmébe került.”

A Mercedes zsinórban a második versenyhétvégét zárta kettős dobogóval, hiszen Franciaországban ugyancsak a második és harmadik helyen futott be Hamilton és Russell. Wolff a fenti fejtegetések ellenére sem bízza el magát a jövőbeli esélyeiket illetően:

„Szerintem óvatosnak kell lennünk, hogy nem csak pályaspecifikus-e, hogy a tökéletes tartományba kerültünk. Főleg ha azt nézzük, hogy más csapatok, főleg a Ferrari arra panaszkodtak, hogy a gumik nem úgy működtek, ahogy kellett volna. Szóval véleményem szerint továbbra is lemaradásban vagyunk az élmenőktől, láthattuk ma is, hogy Leclerc a megfelelő gumin domináns erőt képvisel, de legalább egy ligába tartozunk már.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: