DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

Ferrari: Jó stratégiával sem győztünk volna

Nem a rossz gumiválasztás vezetett a magyar futam kudarcához, hanem az autó tempója hiányzott – ahogy Sainz esete is bizonyítja. Mattia Binotto hangsúlyozta, adatok és szimuláció alapján döntöttek a Leclerc versenyét megpecsételő kemény mellett.

Előzetesen a Ferrarit kiáltották ki a Magyar Nagydíj esélyesének, de a kvalifikáción George Russell előzte meg meglepetésre a két vörös autót, a futamon pedig totális kudarcot szenvedett a csapat, és még a dobogóra sem fért fel. A verseny képe alapján a kudarc fő okaként a vezető Charles Leclerc kemény keverékre váltását lehet megjelölni, Mattia Binotto csapatfőnök szerint azonban nem ez volt a fő probléma, egyszerűen hiányzott a nyertes tempó.

„Ezen a napon igazából a sebesség és tempó nem volt meg. Nem hiszem, hogy nyerni tudtunk volna ma. Az okát nem tudom, mivel az év 13 futamán ez volt az első alkalom, hogy valamiért nem volt meg a győzelemhez szükséges sebességünk. Először ennek okát kell kiderítenünk. Biztos vagyok benne, hogy amint ezt érteni fogjuk, azt is átlátjuk, miért nem működött rendesen az autó” – mondta Binotto a Ferrari sajtótájékoztatóján, melyen a Formula.hu is részt vett.

A tempóhiány alátámasztásaként megemlítette Carlos Sainz versenyét. A spanyol negyedik lett, holott nem használt kemény keveréket, sőt a második Lewis Hamiltonnal megegyező stratégián volt (kis különbséggel, a végén öt körrel tovább használt lágy gumikkal), mégis kikapott mindkét Mercedestől.



„Carlos pontosan ugyanazt a stratégiát alkalmazta, mint Lewis. Előle rajtolt, de 10 másodperccel mögötte végzett. Ez mutatja, hogy az autó nem teljesített jól ma. Ha pedig az autó nem teljesít, akkor a gumikat sem tudja működésre bírni úgy, ahogy kellene, végképp nem a kemény abroncsot” – magyarázta az ok-okozati összefüggéseket Binotto.

„A lágy gumikkal rosszabb volt a helyzet” – tért át Leclerc kudarcot valló stratégiájára. „A szimuláció szerint a felmelegítéssel várt ránk pár nehéz kör, 10-11 körig lassabb lett volna a közepesnél, de aztán az etap végére már gyorsabban lehetett volna körözni vele. Mivel egy 30 körös etap várt ránk, a keményt választottunk, így próbáltunk védekezni Maxszal szemben. Lágy gumihoz egyértelműen túl hosszú táv volt. Ismétlem, az elemzésünk szerint az etap nehéz kezdete után a gumi visszajött volna a végére.”

„A gumik általánosságban nem működtek, tudom, hogy más autóknál is ez volt a helyzet. Az elemzés viszont az adatokon alapult, melyek a rendelkezésünkre álltak” – emelte ki Binotto, hogy más csapatoknak is gumiproblémáik voltak, a stratégiai döntést viszont nem egy hirtelen ötlettől vezérelve, hanem adatokra alapozva hozták.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: