DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 7. hétfő
F1

Leclerc: Én vezetek, Binotto dönt

Fontos kérdés lengi körül mostanság a Ferrari háza táját, ami meghatározó lehet a szezon hátralévő részére nézve. Charles Leclerc egyelőre hárít, a csapafőnökre bízza a választást.

Charles Leclerc kiválóan teljesít az idei szezonban, ehhez pedig minden lehetőséget igyekszik megteremteni számára a Ferrari – noha a megbízhatatlansági és stratégiai hibák miatt ez nem mindig sikerül. Éppen ezek miatt nem tudnak két pilótával harcolni a bajnoki címért sem, és mivel Carlos Sainz Spielbergben motorhiba miatt a második helyről kiállni kényszerült, csapattársa viszont megnyerte a futamot, harminchét pontos különbség keletkezett köztük.

Bár a spanyol győzelmet aratott Silverstone-ban, ez a lemaradás már szinte behozhatatlan, főleg úgy, hogy Max Verstappen a Red Bull-lal magabiztosan vezeti az egyéni bajnokságot. Vélhetően a holland és monacói riválisa, Charles Leclerc lesz az, aki a szezon második felében harcolhat majd a bajnoki címért, éppen ezért néhány napja pedzegetik már, hogy a Ferrari talán elsőszámú pilótává lépteti elő Leclerc-t. 

A monacói egyelőre cáfolta ezeket a pletykákat, állítja: nem gondolkodik ezen, a vezetőségre bízza a döntést. „Úgy értem, nem akarok erre gondolni” – szögezte le Leclerc a Sky Sports interjújában. „Az én dolgom az, hogy vezessek és megpróbáljak a lehető legjobban teljesíteni. Az efféle döntéseket nem én hozom meg, hanem Mattia.”



„Szóval igen, egyelőre csak magamra koncentrálok, igyekszem a legtöbbet kihozni az autóból és ez a legjobb, amit magamért és a csapatért tehetek” – hangsúlyozta a monacói, majd hozzátette: véleménye szerint a Ferrari eddig mindenhol versenyképes volt idén, eredményeik pedig néha nem tükrözték azt a sebességet, amelyet az autó eddig mutatott.

„Az első előzésemet Spielbergben a tempónk, a második kettőt az abroncsok állapota tette lehetővé. Minden esetre, ez azt jelentette, hogy a tempónk jobb, mint a Red Bullnak, ami pozitív” – magyarázta Leclerc. „Idén sok versenyben volt jó tempónk, de ezt nem mindig tudtuk megmutatni. Barcelónában például nagyon erősek voltunk, de hiába, a motor felmondta a szolgálatot. Monacóban hibáztunk, Silverstone-ban pedig kifejezetten erősen teljesítettünk. Baku volt talán az egyetlen pálya, ahol nem voltunk elég gyorsak, de így is az élen végeztünk. A tempónk adott, a teljesítmény megvan és eléggé jó.”

Az ifjú monacói szerint nagyobb meglepetés azt látni, ahogy a Red Bull az abroncsokkal küzd. „Úgy gondolom, ez egy kicsit egyedibb probléma, de ha magunkra koncentrálok, azt kell mondanom összegzésképp, hogy biztosan tudom: minden alkallommal küzdhetünk a győzelemért, bárhová megyünk” – zárta gondolatait.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: