Egyre közelebb lopakodik a Ferrarihoz és a Red Bullhoz a Mercedes, ráadásul úgy tűnik, hogy a delfinezés már nem hátráltatja a világbajnok istállót. Ugyan Spielbergben Lewis Hamilton és George Russell sem volt maximálisan elégedett a tempóval, de a harmadik-negyedik helyet nem kell megmagyarázni és bár a hátrányuk nagy volt Charles Leclerc-hez és Max Verstappenhez képest, de légüres térben igenis jó köridőket autóztak.
A lemaradásuk alapvetően két okból fakadt. Egyrészt lassúak voltak az egyenesben, amire Toto Wolff csapatvezető azt mondta, hogy a kevésnek tűnő motorerő, valamint a túl nagy légellenálás okozta a problémát, valamint a rossz rajtpozíció miatt nem etudtak csatázni – ugyan Russell jó helyről indult, de aztán a Sergio Perezzel történt ütközés, az abból összeszedett hátrány, a büntetés és a szárnycsere jelentős lemaradást okozott neki.
A soron következő Francia Nagydíjon sokak szerint erősek lehetnek Hamiltonék, akik Silverstone-ban különösen jól mentek és Christian Horner is úgy számol, hogy a Paul Ricardon veszélyes lehet a Mercedes – de mennyi ennek a valóságalapja?
„Vannak arra utaló jelek, hogy kezdenek úrrá lenni a problémáikon és visszatérnek az éllovasok közé” – mondta erről szóló elemzésében Jolyon Palmer, a korábbi F1-es pilóta. „Monaco, Baku és Montreal után nehezen lehetett megítélni, hogy a Spanyol Nagydíjon mutatott javulás kicsúszott eredmény volt vagy valós javulás, mert azokon a pályákon nem sokkal voltak jobbak, mint Barcelona (és a nagy fejlesztési csomag) előtt” – mondta a Sky szakértője.
A kép a pályák sajátosságai miatt volt homályos, az említettek ugyanis mind utcai pályák, amelyek kidomborították a Mercedes gondjait: túl kemény, feszes és pattogós az autó, amelyet ilyen környezetben borzasztó nehéz vezetni, hiszen a pattogás mindenre kihat. Aztán jött Silverstone, egy hagyományosabb pálya sima aszfalttal, és...
„Hirtelen úgy tűnt, hogy Hamiltonnal akár győzelmi esélyeik is lehetnek, bár ezt nyilván segítette Verstappen, Leclerc és Perez gondja. Ausztriában nem számítottak erős teljesítményre, de a hátrány ellenére azt érdemes megnézni, hogy milyen volt a versenytempójuk: vasárnap közel azonos tempót produkált Hamilton, mint Leclerc, amikor nem volt előtte senki. Ezért is tudta simán átugrani a középmezőny tagjait.”
A soron következő Francia Nagydíj helyszíne az egyik legsimább aszfaltot jelenti, közepes és gyors kanyarokat kell megoldani, a Mercedes pedig mindig is erős volt a Paul Ricardon.
„Biztos, hogy idén eddig ez lesz a legjobb esélyük arra, hogy a győzelemért harcoljanak. Amit viszont meg kell oldaniuk, az az időmérős teljesítmény. Eddig háromszor volt meg a versenytempó ahhoz, hogy az első helyről lehessen beszélni, de mindhárom alkalommal felzárkózást, hátulról kapaszkodást kellett végrehajtania Hamiltonnak. Egyelőre a versenytempójuk jelentősen jobb az egykörösnél. Ha bármiben is reményekednek, akkor az időmérőn is javulniuk kell, hogy jó helyzetből rajtolhassanak. Az elmúlt futamaik ezen mentek el” – zárta gondolatait Palmer.
Ami pedig szintén nagy előny: messze a Mercedes a legstabilabban teljesítő csapat a mezőnyben, Russell top ötös szériája szenzációsan alakult és most már Hamilton is sorozatban három dobogónál tart – az autó nem romlik el, nincsenek nagy hullámzásaik, ez pedig rengeteg pontot és egy esetleges lepattanóra való esélyt ér.