DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Nem zárta be az ajtót az F1 előtt a Honda

Bár konkrét tervek még nincsenek, de mivel a japán gyártó és a sportág iránya megegyezik, nem kizárt, hogy 2026-tól újra az F1-es rajtrácson köszönthetjük a tavaly távozó márkát.

A Honda 2015-ben tért vissza legutóbb a Formula-1-be, s a kezdeti szenvedős mclarenes időszakot követően a Red Bull-lal már komoly sikereket ért el: tavaly konkrétan világbajnoki címet nyertek Max Verstappen révén. Éppen a javuló eredmények fényében volt meglepő, amikor még 2020-ban bejelentették, hogy a 2021-es évad végén kiszállnak a száguldó cirkuszból.

Igaz, ez a távozás tulajdonképpen csak névleges, hiszen a Red Bull gyakorlatilag átvette a Honda erőforrásainak üzemeltetését, ráadásul a japánok technikai támogatást is adnak mindehhez. Azaz igazából csak a Honda név tűnt el az F1-ből – de még az sem teljesen, hiszen a Honda Racing Corporation, azaz a HRC logója feltűnik a Red Bull és az AlphaTauri autóin.

verstappen-redbull-spielberg-hrc-1



Ezzel egyidejűleg folyamatosak a pletykák arról, hogy az új motorszabályok 2026-os érkezésével akár a Honda is visszatérhet hivatalos formában is. Ezeket a híreszteléseket erősíti, hogy a hétvégi Osztrák Nagydíjon több felsővezető is megjelent a japánok részéről, beleértve a Honda elnök-vezérigazgatóját, Toshihiro Mibét, valamint a HRC elnökét, Koji Watanabét.

Utóbbi a Motorsport.com szaklapnak beszélt arról a Red Bull Ringen, hogy valóban figyelemmel követik a fejleményeket a 2026-os motorszabályok kapcsán, amelyeknek az iránya megegyezik a márka irányváltásával is, hiszen az F1-et is a karbonsemleges utcai autókra való fókuszálás miatt hagyták ott elsősorban, ugyanakkor hangsúlyozta, hogy még nem is tárgyaltak a Hondánál a visszatérés lehetőségéről:

„A Formula-1 az autósport csúcskategóriája, úgyhogy mindig figyeljük, mi történik az F1 világában. Természetesen még csak most fejeztük be a tevékenységünket, szóval semmit sem beszéltünk még a 2026-os szezonról, úgyhogy tervek sincsenek. De nem zárjuk be az ajtót. Amennyire tudom, az F1 épp a 2026-os szabályokról egyeztet, s az irány egyértelműen a karbonsemlegesség. Ahogy a miénk is. Vagyis nem kellene eltérnünk a karbonsemlegességtől az F1-gyel sem. Valószínűleg ez egy jó lehetőség is, hogy tanulmányozzuk a karbonsemleges F1-et. Úgyhogy nem zártuk be az ajtót.”

Watanabe azt is elmondta, hogy több tényező együttesen befolyásolhatja az esetleges döntésüket a visszatéréssel kapcsolatban, viszont azt is említette, hogy amennyiben 2026-ban újra a rajtrácson szeretnének lenni, nagyjából a következő egy-másfél éven belül döntést kell erről hozniuk. Az viszont biztos, hogy addig is meglesz a kapcsolat a Red Bull-lal: „Legalább 2025-ig egyfajta partnere lesz a Honda mindkét csapatnak. És bár a részletek még nem eldöntöttek, a HRC is egyfajta technikai partnere lesz mindkét alakulatnak 2025-ig.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: