DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 28. csütörtök
F1

Ezért írta felül csapata kérését Sainz

A biztonsági autós újraindításnál nem szakadt le Charles Leclerc-ről a spanyol, aki néhány kanyaron belül meg is előzte kollégáját. Sainz szerint kölcsönös a bizalom a Ferrarival.

Többször is heves rádiózások zajlottak a Brit Nagydíjon a Ferrarinál a pilóták és a csapat között. A verseny középső fázisában Charles Leclerc jelezte többször is, hogy gyorsabb tudna lenni Carlos Sainznál, s mivel akkor Lewis Hamilton is fenyegetést jelentett rájuk, a maranellóiak végül helycserére is kérték a spanyolt.

A hajrában aztán a biztonsági autós szakasz során kettejük közül csak Sainz váltott friss lágy gumikra – amire Mattia Binotto csapatvezető igyekezett magyarázatot adni –, míg az élen haladó Leclerc nem, ekkor pedig arra kérték volna a spanyolt, hogy hagyjon tízautónyi helyet maguk között. Ezt viszont már nem tette meg Sainz, csapatrádión jelezte, hogy ne kérjenek tőle ilyet, hiszen őt pedig Hamilton szorongatta. Végül Sainz nem maradt le, hanem az újraindítást követően néhány kanyaron belül megelőzte Leclerc-t, s meg sem állt első F1-es győzelméig, míg a monacóinak be kellett érnie a negyedik pozícióval.

sainz-leclerc-silverstone-f1-dppi



A futamot követő sajtótájékoztatón, amelyen a Formula.hu is részt vett, természetesen szóba került Sainz döntése. A versenyző dicsérte a csapatát és az egymás iránt táplált bizalmat: „Szerintem ma a csapat remekül kezelte a futamot, egy rossz szavam sincs. Egy ponton helyet cseréltünk, mert pozícióvesztést kockáztattunk volna azzal, hogy Lewis elénk vághatott volna. Szerintem tökéletesen hajtottuk ezt végre.”

„Aztán kérték tőlem ezt a tízméteres dolgot, én pedig próbáltam elmagyarázni, hogy talán az aznapi leggyorsabb versenyző van mögöttem, s ha leszakadok tíz méterre, akkor nem lesz szélárnyékom, s ha engem megelőz, akkor Charles-t is simán meg fogja. Szóval az volt a döntésem, hogy a lehető leghamarabb az élre kerüljek: tudtam, hogy már a 6-os kanyarban átvehetem a vezetést azzal a tapadással a lágy gumikon, utána pedig igyekeztem nem befolyásolni a versenyét. Mondtam a csapatnak, hogy bízzák rám, a lehető legtisztábban fogom átvenni a vezetést.”

„Olykor a csapat mond valamit, amivel nem értesz egyet, te pedig a saját útját járod, mert hiszel benne. Rendkívül bízom a csapatban, és elég jól hajtottuk végre a futamot. Kölcsönös a bizalom az ilyen helyzetekben, mint az látható volt” – tette hozzá Sainz.

Utólag Binottónak sem volt problémája a spanyol döntésével: „Arra kértük, hogy valahogy segítsen maximalizálni a győzelem esélyét. Akkor azt mondtuk neki, hogy talán hagyhatja némi helyet maga előtt Charles-nak, mert tudtuk, hogy az újraindítás nehéz lesz. Azt válaszolta, hogy nehéz lett volna így a dolga a mögötte lágy gumikkal érkezők miatt. Bízunk benne, tudtuk, hogy a legjobbat fogja tenni a csapat érdekében, és ezt bizonyította is. Amikor az első etapban előbb hoztuk kerékcserére, mint Charles-t, nem is volt egyeztetés, mert megbízott a csapatban. Tudom, hogy a legjobbat tette egy Ferrari-győzelem érdekében.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: