Ahogyan sok más csapat, úgy a Mercedes is új fejlesztésekkel érkezett meg a Brit Nagydíj helyszínére, a német márka pedig úgy tűnt, előrelépést könyvelhet el, miután biztató tempóra voltak képesek, vasárnap pedig Lewis Hamilton a futamgyőzelemre is esélyes volt.
A legutóbbi futamon végül be kellett érniük a dobogó legalsó fokával, ám a csapat részéről ezt is pozitív előjelként könyvelik el. Noha úgy tűnt, a Mercedes szeretné megtartani egyedi aerodinamikai koncepcióját, a technikai igazgató, Mike Elliott szerint nyitottak arra, hogy új irányba induljanak el, és tanuljanak a riválisaiktól.
„Úgy gondolom, hogy a karosszéria, az a rész, ami láthatóan más, de valószínűleg nem ez a legfontosabb megkülönböztető elem, hanem a padló kialakításának részletei. Próbáljuk megérteni, mi történik az áramlási mezőben, kitaláljuk, mit akarunk ezzel elérni, aztán ebből kiindulva alakítjuk ki a karosszéria formáit. Ilyenkor például megnézzük, mit és miért csinál a Red Bull a karosszériával, aztán meglátjuk, mit tudunk ebből tanulni, és mit tudunk alkalmazni” – mondta Elliott a Motorsport számára adott interjúban.
A szakember a Silverstone-ban bevetett újításokról is beszélt, amivel igyekeztek növelni az autó teljesítményén.
„Barcelonában elég nagyot változtattunk azon, ahogyan az aerodinamikát próbáljuk használni, viszont jócskán belenyúltunk a pattogásba. Mindezt úgy tettük, hogy valószínűleg kompromisszumot kötöttünk az autó aerodinamikai teljesítményének egy részével, szóval ez a frissítés most arról szólt, hogy megpróbáljuk növelni az autó teljesítményét, és előrébb lépni a köridők tekintetében, miközben ez nem megy másnak a rovására” – zárta gondolatait Elliott.