A nagyszerű szezonkezdetet követően rájár a rúd a Ferrarira, hiszen az utóbbi időben több technikai probléma is hátráltatta őket, amelyek többnyire az erőforrásal voltak kapcsolatosak. Charles Leclerc Barcelonában és Bakuban is az élről állt ki motorhiba miatt, Montrealban pedig bebizonyosodott, hogy a Bakuban tönkrement erőforrás nem menthető. Leclerc így már Montrealban túllépte a megengedett darabszámot bizonyos erőforrás-elemek tekintetében, így a versenyen a mezőny végéről volt kénytelen rajtolni, ahonnan végül az ötödik helyre tudott felkapaszkodni. Az eddig felhasznált komponensek száma alapján a Ferrari partnercsapatai, a Haas és az Alfa Romeo is büntetésekre számít a szezon hátralévő részében.
Mindemellett a Kanadai Nagydíjon a szakértők több érdekes dologra is felfigyeltek: Sainz ugyanis a nyitott DRS ellenére sem tudott valamirevaló támadást indítani Verstappen ellen a verseny végén, míg Leclerc elmondása szerint a vártnál sokkal nehezebben tudta magát áthámozni a középmezőny autóin. Ezek alapján megindultak a találgatások, miszerint a maranellóiak visszább vehettek a motorteljesítményből, megelőzve ezzel egy esetleges újabb meghibásodást.
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke azonban cáfolta ezeket a pletykákat: „Nem, szó sincs erről, a teljes motorerőt bevetettük. Nem féltünk attól, hogy a bakui hiba megismétlődik, mert az teljesen váratlanul történt, hiszen az a motor nem sok kilométert teljesített korábban. Kanadában beszereltünk két új motort Charles autójába, így egy jó ideig fellélegezhetünk most, és mindent kontroll alatt tartunk.”
Az új erőforrásoknak köszönhetően Binotto azt várja, hogy Leclerc faragni tud majd a Verstappennel szembeni 49 pontos hátrányán. „A következő futamokon friss motorral versenyezhet, és a nyári szünetig még hátravan négy verseny, szóval fontos lesz számára, hogy támadhasson, és annyi pontot szerezzen vissza, amennyit csak tud” – idézi Binottót a Motorsport.com olasz nyelvű kiadása.