DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 30. hétfő
F1

Vettel versenyét a VSC azonnal tönkretette

Hátulról rajtolva egy vonatba került és lehetséges taktikai előnyét a nem sokkal később érkező virtuális biztonsági autós fázis hazavágta. A végén kopott gumikon nem voltak esélyei.

Egyáltalán nem úgy indult Sebastian Vettel hétvégéje, ahogy a szombati és a vasárnapi napja végződött. Mindhárom szabadedzésen, szárazon és nedves pályán is brillírozott, az időmérőn azonban teljesen eltűnt a tapadás. Végül a versenyen is időnként felcsillant a remény a pontszerzésre, de stratégiailag mindig rosszul jött ki a biztonsági autós szakaszokból.

Így az a furcsaság állt elő, hogy hiába volt az időmérőn egy teljes másodperccel gyorsabb, mint csapattársa, mégis Lance Stroll szerzett pontot, Vettel pedig nem. „Ez egyszerűen nem az én napom volt. Direkt korán kiálltunk, hogy szabad pályán nyomhassam neki nagyobb tempóval, de az első virtuális biztonsági autós szakasz a legrosszabbkor érkezett számomra. Ez alapvetően meghatározta és tönkre is tette a versenyemet” – mondta el véleményét a verseny után Vettel egy sajtótájékoztatón, amelyen a Formula.hu munkatársa is részt vett.

Vettelnek nem jött be az elévágós stratégia, a végén pedig a régi gumikkal nem tudta tartani a mögötte levőket


„A végén annyira régi gumikon mentem, hogy bár megpróbáltam tartani a pozíciómat, erre nem volt valós esélyem. Lance (Stroll) sokkal frissebb gumikkal érkezett hátulról és a csapattal együtt úgy gondoltuk, nem nehezítem meg a dolgát, hátha meg tudja támadni Daniel Ricciardót.”

„Az eredmény eléggé frusztráló, tekintve, hogy ezen a hétvégén milyen remek tempót sikerült kihoznunk az autóból. Ennek fényében sokkal jobb eredményt is elérhettünk volna, de néha az események nem a mi kezünkre játszanak. Ma éppen egy ilyen nap volt. A csapat ettől függetlenül jó munkát végzett, köszönöm nekik és Lance megérdemelte a pontszerzést.”

A csapatfőnök is elmondta véleményét. „Sebastian nagyon szépen versenyzett, hátulról rajtolva folyamatosan tört előre, de a korai virtuális biztonsági autós fázis nagyon ellene volt. Az ezután következő szakaszból stratégiailag a legtöbbet hoztuk ki, leginkább pedig az ösztönöz minket a további kemény munkára, hogy az autó ilyen jó tempóval jelentkezett Kanadában” – értékelt pozitívan Mick Krack.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: