DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Szabad a verseny a McLarennél, de...

Andreas Seidl szerint az rendben van, amit a csapatrádióban hallhattunk a pilótáktól, de az istálló dolga az, hogy a lehető legtöbb pontot szerezze és ennek érdekében döntést hozzon.

Lando Norris meglehetősen elégedetlen volt a hétvégi Azerbajdzsáni Nagydíj után a csapatutasítással, szerinte engedniük kellett volna, hogy ő megtámadja és megelőzze Daniel Ricciardót a futam végén, míg szerinte az teljesen normális stratégiai döntés volt, hogy a verseny korábbi szakaszában az ausztrál nem támadta őt annak ellenére, hogy gyorsabb lehetett volna. Andreas Seidl csapatfőnök elmagyarázta, hogy pontosan az ilyen helyzetek megoldása az istálló feladata.

"Szerintem amit hallottunk a rádióban, azt szeretnénk hallani minden versenyzőtől: ambíciózusan akarták kihozni a lehető legtöbbet a saját versenyükből. Pontosan azért dolgozik a csapat, hogy a lehető legjobb végkifejletet sikerüljön kihozni ezekből és ne törjünk össze két autót azért, mert összeütköznek" - mondta Seidl a Formula.hu jelenlétében.

mcla



"Például ha Daniel megelőzi a futam elején Landót, akkor nehéz helyzetbe kerülhettünk volna és láttunk már erre példákat más csapatoknál. Beragadhattak volna Alonso mögé úgy, hogy kockáztathattuk volna azt is, hogy Ocon is megelőzi legalább az egyik autónkat. Az volt a terv, hogy Ocont maguk mögött tartsuk mindkét pilótánkkal, ezt pedig meg is tettük" - magyarázta a csapatvezető.

"A versenyzőink alapvetően szabadon versenyezhetnek egymással és mindkettejük számára igyekszünk egyforma feltételeket, lehetőségeket teremteni, mert ez a mi felelősségünk. Viszont ha eltérő stratégiákat stb. alkalmazunk, akkor nyilvánvalóan biztosítanunk kell, hogy a csapat a lehető legtöbb pontot szerezze meg" - tette tisztába az erőviszonyokat Seidl. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: