DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
F1

Verstappen: Borzalmas rajt után türelemjáték

Nem tudja pontosan, miért sikerült pocsékul a startja a sprinten, s eleinte azt hitte, Leclerc-nek a tempója is jobb lesz, de aztán a Red Bull címvédője türelmesen taktikázva visszaelőzte riválisát.

Nem indult a legjobban a sprint Max Verstappen számára az Emilia-Romagna-i Nagydíjon, hiszen rögtön az első métereken elbukta a vezetést Charles Leclerc-rel szemben. „A startom borzalmas volt. Amint felengedtem a kuplungot, nagyon kiforgott a kerekem, nem volt tapadásom. Úgyhogy nagyon-nagyon gyenge volt a rajtom” – mondta el ennek kapcsán a holland az FIA szombat délutáni sajtótájékoztatóján.

Amikor felvetették, hogy esetleg az játszhatott-e közre, hogy a poros oldalról kellett indulnia, így reagált a regnáló világbajnok: „Lando [Norris, aki a harmadik kockából startolt – a szerk.] egész jól eljött, szóval ez nem kifogás. Egyszerűen csak pocsék volt a startom, valamiért nem volt jó a váltószinkronizálás. Meg kell néznem, pontosan mi ment félre.”

verstappen-sprint-dobogo-imola-dppi



Az elrontott start után mindenesetre Verstappen nem szakadt le Leclerc-ről – pedig a Red Bull-os azt gondolta, a Ferrari el fog lógni tőle: „Eleinte úgy tűnt, hogy Charles-nak valamelyest jobb a tempója. De aztán szerintem elfogyott a gumija, így le tudtuk dolgozni a különbséget és meg tudtuk csinálni az előzést a 2-es kanyarban” – tért rá a hajrában történtekre is a 24 éves pilóta.

„Charles nyilvánvalóan jobban küzdött a szemcsésedéssel. Így természetesen fel tudtunk zárkózni és a DRS-t használva megelőzni őt. De úgy gondolom, ez igazából türelemjáték volt, mert minden egyes körrel úgy tűnt, nagyobb lesz a két autó között a különbség a köridőket tekintve” – elemezte az eseményeket Verstappen, aki azért arra rámutatott, hogy vasárnap nem feltétlenül ugyanezek a gumikeverékek lesznek használatban, így a futam akár más képet is festhet.

A holland arról is beszélt, hogyan tudta közel egerészni magát a vb-éllovas ellenfeléhez: „Természetesen egy ponton trükkösé válik a dolog, amikor egy másodpercen belülre érsz. Nyilván ezekkel az autókkal könnyebb követni egymást, de még így is nagyon nehéz előzni. Használnunk kell a gumikat, és főleg a lágy abroncsok kopása miatt volt nehéz DRS-távolságon belülre kerülni. De amint ez sikerült, azt hiszem, a második próbálkozásomnál alakult ki egy jó kis csata közöttünk a 2-es kanyar felé menet. De egyértelmű, hogy jobb volt a tempónk a futam vége felé.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: