DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Nem mutogatnak a motorra a Mercedesnél

Toto Wolff, a konstruktőri címvédő alakulat F1-es főnöke szerint fölösleges lenne egyetlen területre rámutatni a szenvedésük okaként, inkább együttesen kell kikecmeregniük a gödörből.

A csapattól megszokottnál jóval gyengébben kezdte a Mercedes a 2022-es Formula-1-es szezont: az első két futam alapján csupán a harmadik erőnek számítanak, messze lemaradva a Ferrari és a Red Bull kettősétől, s csak utóbbi alakulat kettős bahreini kiesésének köszönhetően van egy dobogós helyezése és áll a konstruktőri tabella második pozíciójában a címvédő istálló. A Mercedesnél elsősorban a pattogásból látják a problémák okát: mivel emiatt magasabban kell futtatniuk az autót, ez leszorítóerő- és ezáltal tempóveszteséget jelent számukra.

wolff-dppi-dzsidda-2022



Ugyanakkor az is feltűnő volt Bahreinben és Szaúd-Arábiában, hogy a Mercedes motorjait használó ügyfélcsapatok, a McLaren, az Aston Martin és a Williams alkották a sereghajtók táborát – egyedül a wokingiak tudtak valamelyest elmozdulni onnan Dzsiddában. Emiatt felmerült, hogy esetleg az erőforrás terén is hátrányba kerültek a rivális Ferrari, Honda – azaz Red Bull Powertrains –, Renault hármashoz képest, Toto Wolff, a gyári istálló csapatfőnöke ugyanakkor nem akarja a hajtásláncot hibáztatni:

„Úgy gondolom, fontos, hogy most ne kezdjünk el ujjal mutogatni az autó egyes részeire” – felelte Wolff a Motorsport.com szakoldal erre irányuló kérdésére. „Együtt működünk csapatként, és szerintem összességében nagyobb a hátrányunk, mint ami a motorerőbeli lemaradásból adódik. A legjobb csapatok közé tartozunk-e bármely területen ezek közül? Nem, nem hiszem. De nem szabad elfelejtenünk, hogy ez a motor segített zsinórban nyolc konstruktőri vb-címet nyernünk. Most egyszerűen csak össze kell kapnunk magunkat, és minden erőnkkel kirántani magunkat ebből a gödörből.”

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: