Alig néhány nappal a bahreini évadnyitó után már a Szaúd-arábiai Nagydíj első, még nappali fénynél rendezett szabadedzésén gurult pályára a Formula-1-es mezőny. Nem mindenkinek indult jól a hétvége: Kevin Magnussent – aki először versenyez a világ leggyorsabb utcai pályájának tartott dzsiddai helyszínen – az első percekben arra kérte a Haas, hogy lassan, váltás nélkül térjen vissza a bokszba – mint kiderült, hidraulikus szivárgás miatt, így a dán már vissza sem tudott ülni az autóba. Eközben az Alpine pedig azt jelentette be, hogy belsőégésű motort cseréltek Bahrein után Fernando Alonso autójában, mivel problémát gyanítanak a tömítéssel kapcsolatban, ez azonban még nem eredményez büntetést a spanyolnak.
Az első körök után Max Verstappen kapta el a legjobban a tempót: nem egyszer egy másodperc közeli vagy akár fölötti előnnyel vezette az eredménylistát főként az AlphaTauri párosa, Yuki Tsunoda és Pierre Gasly, valamint saját csapattársa, Sergio Perez előtt. Hamar félbe kellett szakítani azonban a munkát: bő negyed óra elteltével az 50 méteres tábla esett be a pályára a célegyenes végén, amit Lando Norris eltalált a fal mentén, a törmelékek eltakarítása idejére pedig belengették a piros zászlókat.
A tízperces kényszerszünet is csak közelíteni tudtak Verstappenre a többiek: a világbajnokságot az évadnyitón aratott győzelme után vezető Charles Leclerc lemaradása például fél szekundum volt az első próbálkozások után a Red Bull hollandjához képest. A Mercedes továbbra sem tűnt acélosnak, pedig Lewis Hamilton autóján egy a múlt hétvégitől és George Russellétől eltérő hátsószárny-specifikációval is kísérletezett az alakulat. A britnél nem is volt ezúttal annyira látványos a pattogás – ellentétben Carlos Sainz Ferrarijával, amire a spanyol panaszkodott is a rádión.
A hajrában aztán Leclerc a lágy abroncsokon bő egy tizeddel megelőzte Verstappent, így a monacói zárta az élen az FP1-et, viszont két keverékkel puhább abroncsokon érte el az eredményét, mint a holland. Mögöttük némi meglepetésre Valtteri Bottas lett a harmadik az Alfa Romeóval, megelőzve Sainzt és az AlphaTaurikat. Perez hetedik, a top 10-be pedig a két Alpine, valamint az általuk közrefogott Hamilton fért még be. A McLaren tízen kívül, ahogy Russell is, a sort pedig az egy hete remeklő Haasok zárják.
Az 1. szabadedzés végeredménye:
1. | Charles Leclerc | FERRARI | 1:30.772 | |
2. | Max Verstappen | RED BULL RACING RBPT | 1:30.888 | +0.116s |
3. | Valtteri Bottas | ALFA ROMEO FERRARI | 1:31.084 | +0.312s |
4. | Carlos Sainz | FERRARI | 1:31.139 | +0.367s |
5. | Pierre Gasly | ALPHATAURI RBPT | 1:31.317 | +0.545s |
6. | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI RBPT | 1:31.505 | +0.733s |
7. | Sergio Perez | RED BULL RACING RBPT | 1:31.563 | +0.791s |
8. | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 1:32.026 | +1.254s |
9. | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:32.364 | +1.592s |
10. | Fernando Alonso | ALPINE RENAULT | 1:32.381 | +1.609s |
11. | Daniel Ricciardo | MCLAREN MERCEDES | 1:32.506 | +1.734s |
12. | Lance Stroll | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:32.582 | +1.810s |
13. | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 1:32.594 | +1.822s |
14. | Zhou Guanyu | ALFA ROMEO FERRARI | 1:32.608 | +1.836s |
15. | George Russell | MERCEDES | 1:32.839 | +2.067s |
16. | Nico Hulkenberg | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:33.034 | +2.262s |
17. | Alexander Albon | WILLIAMS MERCEDES | 1:33.087 | +2.315s |
18. | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | 1:33.529 | +2.757s |
19. | Mick Schumacher | HAAS FERRARI | 1:34.429 | +3.657s |
20. | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI |