Nemcsak a gyári Ferrarik mentek kiemelkedően az idei első F1-es hétvégén, de a partneristállók is óriásit léptek előre és a középmezőny elejére sodródott a Haas, valamint az Alfa Romeo is, ha a tempót nézzük - nem mellesleg pedig előbbi egy ötödik, utóbbi pedig egy hatodik hellyel nyitotta a szezont. Az összefüggés nem véletlen: úgy tűnik, hogy az olaszok motorja ismét betalált.
"Szerintem most a Ferrarié a legjobb erőforrás. Minden dicséretet megérdemelnek, mert ugyanolyan helyzetben voltak, mint mi, rengeteg kritikát kaptak a gyenge teljesítmény miatt az emberektől, de elvégezték a munkájukat és valami nagyon jót hoztak össze" - mondta a bahreini hétvége után erről Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke. Azonban nemcsak házon belül kapták fel a fejüket a javulásra.
"Ezek a Ferrari-motorok egyértelműen ugyanott vannak, ahol 2019-ben voltak. Nem volt könnyű magam mögött tartank Magnussent" - mondta Pierre Gasly, aki szintén jó ,motort kapott maga alá, hiszen az erő tekintetében a Honda egységei is jól vizsgáztak. A franciával Toto Wolff is egyetértett:
"Szerintem nincs nagy különbség a motorok között, de az világos, hogy a Ferrari jelentős előrelépést tett. Tavaly nem voltak teljességgel versenyképesek, most viszont ha az első futamot nézzük, akkor mindenkinél jobbak voltak" - mondta a Mercedes vezére.
A képhez hozzátartozik, hogy az olasz sajtó szerint a Ferrari ráadásul letekert motorerővel kezdte az évet, hogy a megbízhatósággal semmilyen probléma ne legyen, de a várakozások szerint hamarosan feljebb kapcsolnak majd...