A Bahreini Nagydíj jelentős részében úgy tűnt, Max Verstappen harcolhat a győzelemért – különösen látványos volt az a három kör a kiállások első fordulója után, amely során Charles Leclerc-rel csatáztak, és összesen hatszor cseréltek pozíciót. A Red Bull hollandja ennek ellenére sem volt elégedett a futam során jellemző versenytempóval és a stratégia egyes aspektusaival.
„A tempót illetően ennél jobban reménykedtem, ha a pénteket nézzük. De az ilyen dolgok megtörténnek, az első hétvégén nincs mindig meg a kívánt egyensúly. Így is második helyen haladtunk és küzdöttünk, még akkor is, ha stratégia terén szerintem jobb munkát végezhettünk volna, például kivezető körön lehettünk volna agresszívebbek. A végsebességünk jó volt a futam során” – mondta el Verstappen az újságíróknak a bahreini paddockban, ahol a Formula.hu is jelen van.
Az egyik riporteri kérdés címvédő által is említett kivezető körre vonatkozott. Verstappen feltűnően ingerülten rótta fel versenymérnökének, hogy az első két kiállás után oda kellett volna lépni a bokszból kijövet. „Voltam már dühösebb is! Nem szoktam visszafogni magam az autóban, és nem voltam elégedett a stratégiával. Ez nem GP-nek (Gianpiero Lambiase) szólt, de ő az egyetlen, akivel a csapatban beszélek” – magyarázta Verstappen.
A futam utolsó szakaszában, Leclerc-ről lépésről lépésre leszakadva egyre több problémával szembesült a holland: ekkor jelentkezett a kormányzási gond. Emellett a fékek sem működtek ideálisan, sőt Verstappen akkumulátorgondról is beszámolt, röviddel a kiesés előtt.
„Problémám volt a kormányzással és fékkel is, ami túlhevült, ezért kellett a harc után elengednem Charles-t. Nem volt könnyű vezetni a kormányproblémával, nem volt természetes. Ha elveszik a szervó, akkor egyszerűen nehéz kormányozni, most viszont szinte beragadt egyes helyeken. A fő gond viszont utána történt… Úgy tűnt, nem megy benzin a motorba, aztán minden egyszerűen lekapcsolt, ezért visszamentem a bokszutcába” – tért ki a végzetes meghibásodásra, amely csupán három körrel a leintés előtt érte utol. A csapat megerősítette: ugyanaz a probléma okozta Sergio Perez vesztét, az üzemanyagpumpa hibásodott meg, a pontos okot alapos vizsgálat fogja felderíteni.
„A tesztek és maga a hétvége nagyon pozitívan alakultak, sőt még a második hely is remek eredmény lett volna. Checo szintén megszerezhette volna a negyedik helyet, mindkét autóval a végén kiállni nagyon csalódást keltő. Pontokat kellene szerezni, nem számít, első vagy második hellyel. Nem kockáztattam sokat az 1-es kanyarban, minden tiszta volt, örültem volna a második helynek. Ennyi pontot veszíteni a csapat miatt is dühítő, hiszen a bajnokság nagyon szoros lehet a végén” – emlékeztett a szezont nullázással kezdő Verstappen, aki 2021-ben nyolc pont különbséggel lett világbajnok, így pontosan tudja, milyen értékes lehet minden egység a végelszámolásnál.