A pénteki szabadedzések alapján nagyon úgy fest, valósak voltak a Mercedes problémái a bahreini teszten: egyelőre jelentős lemaradásnak vannak az első helyezetthez képest. Lewis Hamilton konkrétan kilenc tizedmásodpercről beszélt, míg George Russell abban sem volt biztos, hogy az Alfa Romeóknál gyorsabbak a szezonnyitó helyszínén. A csapatfőnökök sajtótájékoztatóján – amelyen a Formula.hu is részt vett – meg is kapta a kérdést Toto Wolff, hogy meglepődött az eredményeken:
„Bizonyos szempontból igen, mivel elvárásokat támasztottunk magunk elé, és egyelőre nem tudtuk ezeket teljesíteni. De szerintem csak tanulnunk kell. Mindig elmondom, hogy minden szezon nulla pontról indul, főleg olyankor, ha új szabályok érkeznek. Még jobban ki kell ezt ismernünk. Az időmérőn és a futamon meglátjuk, hol is állunk. Ha pedig nem vagyunk elég jók, a csapatunk meg fogja mutatni, hogy ki tudunk mászni ebből.”
Wolff azt is kiemelte, hogy szerinte Bahreinben nem lesznek esélyesek a győzelemre: „A szabadedzések alapján felállított elképzeléseink szerint nem, a Red Bull külön ligában játszik szerintem. Aztán pedig van néhány csapat, amely üzemanyagszinttől és motorüzemmódtól függően együtt vannak. Jó látni, hogy olyan istállók, mint Fredé és Laurent-é [az Alfa Romeót és az Alpine-t vezető Frederic Vasseur és Laurent Rossi volt Wolff társaságában a sajtótájékoztatón – a szerk.], ott tudnak van. A szabályokat azért hozták, hogy megkavarják a mezőnyt, és pontosan ez is történik.”
Arra a kérdésre, hogy milyen a hangulat a gyengébb tesztidőszak és a bahreini kezdés után, így felelt a Mercedes vezetője: „Nyilván jobban szeretnénk mindenkinél egy másodperccel gyorsabbak lenni és eltűnni a naplementében, de most nem ez a helyzet. Jól indítottunk Barcelonában, onnan viszont visszalépünk. Most minden a megértési folyamatról szól. Tudunk gyorsan változtatni néhány dolgon, és lesznek közép távon kifinomultabb módosítások, ezek a céljaink.”
A csapatfőnök elmondta: a versenyzőket és a teljes istállót áthatja az az érzés, hogy már korábban is sikerült felállniuk egy nehezebb kezdés vagy időszak után. „Nem akarom, hogy arrogánsnak hangozzon, de ez a csapat zsinórban nyolc konstruktőri világbajnoki címet nyert. A múltban sem volt mindig egyszerű a helyzetünk. Kapaszkodtunk úgy vissza vb-harcba, hogy nagy motorerőbeli hátrányban voltunk a riválishoz képest, de tavaly is úgy éreztük, hogy rosszul kezdtünk, mégis az utolsó futamig versenyben tudtunk maradni. Szóval ha lemaradásban is vagyunk, volt már rá példa. Ez egy kihívást jelentő helyzet, de nézzük a pozitívumokat: amit most tanulunk, az erősebbé tesz minket a jövőre nézve. Sokáig maradnak ezek a szabályok, szóval mindent beleadunk.”
Wolff azt ugyanakkor nem zárta ki, hogy néhány futam elteltével visszakapaszkodjanak a közvetlen élbolyba: „Személy szerint hiszem, hogy könnyű megoldások lehetnek arra, hogy visszanyerjük a teljesítményünket. És 23 futamunk lesz: ha egy vagy két versenyt elveszítünk azzal, hogy nem állunk dobogóra, akkor sincs senki védve a kiesések és a balesetek ellen. Tavaly is láthattuk, hogy nagy szerepük lehet. Mindent bele fogunk adni, a lehető leggyorsabban fejlesztéseket fogunk hozni, igyekszünk jobban kiismerni az autót, hogy teljesítményt találjunk.”
Amikor az említett könnyű megoldásokra és a konkrét problémákra kérdeztek rá, Wolff nem árult el túl sok dolgot: „Egyszerűbb elmondani, hogy mi működik, abból kevesebb alkatrész van. Minden egyes területet át kell néznünk az autón. Sosincs egyetlen megoldás a Formula-1-ben, de vannak könnyebb megoldásokat, amelyeket ki kell próbálnunk, hogy javítsunk a teljesítményünkön, aztán viszont vannak összetettebb dolgok.”