DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 7. hétfő
F1

Alonso: A pályán kívül is gyorsnak kell lennünk

Nem kezdi rossz helyzetből a 2022-es szezont az Alpine, de kétszeres világbajnok pilótájuk szeretné, ha nem kényelmesednének el a szezon közben. Mint például egykori munkaadója.

A tavaly két év kihagyás után visszatérő Fernando Alonso nagy reményeket fűzött a 2022-es szabályváltozásokhoz, remélve, hogy visszacsatlakozhat a világbajnoki meccsbe. Csapatától, az Alpine-tól egyelőre szolid kezdést láthattunk, a pénteken még a leszakadó oldaldobozzal küzdő Esteban Ocon nem jutott tovább a Q2-ből, míg a spanyol George Russellt megelőzve a 8. helyen zárt.

Alonso az eredményjelzőt látva nem elégedetlenkedett, de már most sürgetni kezdte csapatát, hogy szorgoskodjanak Enstone-ban. Mint mondta, ez kritikus időszak a későbbiek szempontjából. „A téli szünet után sosem lehet tudni, hol áll pontosan a csapat a teljesítmény tekintetében. Egyaránt érhetnek pozitív és negatív meglepetések is. Az, hogy mindkét autóval a legjobb tízbe kerülésért harcoltunk, bizonyos szempontból megkönnyebbülés az Alpine számára, mert azt mutatja, hogy jó munkát végeztünk a tél során. Most az a dolgunk, hogy a lehető leggyorsabban fejlesszük az autót. Mindenkinél óriási fejlődést fogunk látni a közeljövőben. Gyorsnak kell lennünk a pályán kívül is” – fogalmazott.

Elsősorban a pole-t szerző Ferrarihoz képest szeretné lefaragni a hátrányt, ami neki felettébb nagynak tűnik. „Már van néhány jó ötletünk, de ezzel mindenki így van. Az első néhány hónapban jelentős változásokon mennek majd át az autók. Remélhetőleg mi képesek leszünk közelebb kerülni a pole-t érő időhöz, mert ez az egy másodperc nagyon sok” – jelentette ki.



Reményt ad ugyanakkor, hogy a maranellóiak az elmúlt években nem a sikerszériákról voltak híresek. „A Ferrari motorja kifejezetten erősnek tűnik. De ők az a csapat, akik általában jól kezdik a szezont, aztán nem igazán fejlesztenek év közben. Így csak rajtunk múlik, hogy fel tudunk-e zárkózni hozzájuk, és megelőzhetjük-e a csapatokat, akik most még előttünk vannak. Én optimista vagyok, szerintem meg tudjuk csinálni.”

A verseny szerinte nem lesz a legegyszerűbb, mert bár valóban közelharcot ígér, sok problémát nem sikerült az új szabályokkal száműzni. „Úgy tűnik, tényleg könnyebb követni egymást, bár nem tudom, hogy ez valóban több akciót eredményez-e majd. A fő téma holnap a gumi lesz. Még mindig jócskán kopnak, és ha túl közel autózol valakihez, egyszerűen kinyírod őket. Nem okos dolog közel lenni” – vélekedett. De attól is tart, mi lesz közvetlenül a rajt után. „Az első néhány kör érdekes lesz, mert most először leszünk mindannyian közel egymáshoz, ráadásul nehéz autókkal. Korábban láthattunk már hibákat, például elfékezéseket. Remélhetőleg sima versenyünk lesz majd.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: