2017 óta többször is eljátszotta Toto Wolff és Lewis Hamilton, hangzatos nyilatkozatokkal tűzdelve, hogy mennyire nem a Mercedes az esélyes, lassú az autó, a Ferrari, illetve más riválisok mögött állnak az erősorrendben. Aztán eljött mindig az igazság pillanata, a szezonnyitó hétvégéje, ahol az időmérőn bottal üthették a Mercedes nyomát.
Nézzük meg az elmúlt évek teszteléseit, miért nem hisznek már Lewis Hamilton és Toto Wolff hangzatos nyilatkozatainak a hatalmas hátrányról. 2017-ben a Ferrari szinte megalázóan jobban teljesített a teszteken, akkor még rengetegen biztosra vették, hogy vége a Mercedes-uralomnak, Sebastian Vettel és Kimi Raikkönen a mezőny fölé magasodik. A barcelonai tesztelésen Raikkönen 1.18,634-as időt futva 1,3 másodpercet vert a Mercedesekre.
Valtteri Bottas és Lewis Hamilton a médiának többször is szétkürtölte, hogy kétségtelenül a Ferrari a leggyorsabb autó a mezőnyben, a teszteken még rejtegették is valós erejüket. Aki elhitte, nagyot csalódott Melbourne-ben, az időmérőn Lewis Hamilton tizedekkel legyőzte Sebastian Vettelt. A futamon azonban a német jobb stratégiával és jobb gumikezeléssel a bokszkiállásoknál Lewis Hamilton elé került és meg is nyerte a versenyt.
A szezon azonban már nem alakult ugyanígy, bár a Ferrari az évad több szakaszában is esélyesnek tűnt, végül Lewis Hamilton nagyon simán besöpörte újabb világbajnoki címét három futammal a vége előtt, Mexikóban.
2018-ban talán még inkább a Ferrari tűnt a legjobbnak, Vettel 1.17,182-es idővel messze a legjobb volt, igaz, már akkor is érezhető volt, hogy a Mercedes nem fedi fel valós tudását, kizárólag kemény keveréken körözött a Bottas-Hamilton duó és mindössze a hetedik leggyorsabb csapatnak mutatták magukat a tabellán.
De lepődjünk meg, Ausztráliában mindenkit sokkolt Lewis Hamilton, ahogy hét tizedmásodperccel lezúzta Vettelt az időmérőn. A futamon azonban Fortuna Vettel mellé állt, egy szerencsés időben bevetett virtuális biztonsági autós fázisnak köszönhetően az első helyre érkezett vissza és Hamilton képtelen volt őt megelőzni a célig. A végeredmény azonban megint ugyanaz lett, Lewis Hamilton több futammal a vége előtt bebiztosította saját és a Mercedes újabb bajnoki címét.
2019-ben a Ferrari végképp úgy tűnt, ezúttal tényleg megveri a Mercedest, leggyorsabb kör, legjobb hosszú etapok a tesztelésen, mindenki egyértelmű favoritnak érezte a Scuderiát. Lewis Hamilton kerek perec kijelentette, fél másodperc a lemaradásuk a Ferrari mögött. Aztán ismét eljött az Ausztrál Nagydíj hétvégéje, ahol a Mercedes felfedte valós tudását, hét tizedes előnnyel utasította maga mögé a Ferrarikat a Hamilton-Bottas duó, a finn húsz másodperces előnnyel ért célba.
A folytatás is ilyen lett, az első öt futam mindegyikén Mercedes 1-2-ben értek célba Hamiltonék, tehát ismét alaposan félrevezették a riválisokat, elrejtve valós tudásukat. Év végén természetesen megint Hamilton és Mercedes siker.
2020-ban annyira hatalmas volt a Mercedes fölénye, hogy még visszafogottan sem tudták leplezni, mennyivel a mezőny előtt járnak. Bottasé volt a legjobb idő a tesztnapok összesítését tekintve, a koronavírus miatt lerövidített szezonban pedig a tizenhét futamból tizenhármat a Mercedes söpört be, teljes ezüst-uralom és természetesen újabb Hamilton világbajnoki cím.
2021-ben a Red Bull tűnt nagyon erősnek a teszteken, de ezúttal Max Verstappen az évadzárón némi szerencsével, de az egész évet tekintve megérdemelten kaparintotta meg a világbajnoki címet. A konstruktőrök között viszont ismét a Mercedes diadalmaskodott.
Ezúttal a Red Bull és a Ferrari is jobbnak tűnik a tesztek alapján a Mercedesnél, de vajon Hamiltonék megint csak átvernek mindenkit?