DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

A Mercedes „terrorizálta” saját motorját

A Mercedes motorfejlesztési osztályának vezetője, Hywel Thomas úgy fogalmazott, idén a kisebb módosítások helyett szinte terrorizálták az erőforrásukat, melyet teljesen újragondoltak.

Vitán felül áll, hogy amióta 2014-ben bevezették a V6-os turbó hibrid erőforrásokat a Formula-1-ben, a Mercedes motorjának nincsen párja, így a riválisok mindig az Ezüst Nyilak erőforrásának teljesítményéhez mérték a sajátjukat.

Idén a Formula-1 egyik, ha nem a legkomolyabb szabályváltozását fogjuk átélni, ugyanakkor pont az erőforrásokat érinti legkevésbé a sok új szabály, azonban fontos pont, hogy a motorok fejlesztését 2022-től befagyasztották.

Hywel Thomas, a Mercedes motorfejlesztési részlegének vezetője árulta el, mekkora változásokat eszközöltek, az amúgy is sok újdonságot hozó 2022-es idény előtt és a Mercedes vezető technikai igazgatója is kiemelte, mekkora erőfeszítést tettek bele az új autóba motorfronton is.



„Minden jóság, ami bekerülhetett a motorba, az mostanra, vagy inkább egyszer, s mindenkorra a helyére került” – fogalmazott James Allison a Mercedes YouTube-csatornáján. Thomas vette át ezután a szót, aki szintén kiemelte, mennyit foglalkoztak az erőforrással a mögöttünk hagyott tél alatt.

„Rengeteget dolgozott az egész csapat a motor fejlesztésén, különösen ami az elrendezését illeti. Csak mi tudjuk, mekkora meló volt, hogy beférjen az autóba. A motor eleje teljesen másként fest, mint korábban. Persze minden évben módosítunk rajta egy kicsit, idén azonban inkább azt mondanám, hogy terror alatt tartottuk az erőforrást. Egy ilyen pont még a kipufogórendszer, amin alakítunk itt-ott, most azonban teljesen eltér az eddig megszokottól.”

Ha igazán szereted a motorsportokat, akkor van számodra egy jó hírünk: nemcsak a Facebookon, de már az Instagramon is megtalálsz bennünket. Kövess minket a legjobb képekért az Instán is!

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: