DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Az olasz sajtó sokat vár idén a Ferraritól

Az elmúlt évek gyengébb teljesítményét követően a helyi média optimista a Ferrari 2022-es esélyeit illetően. Két éve erre a szezonra készül a Scuderia, így nem meglepő az olasz sajtó hozzáállása.

2020-ban nehéz időkön ment keresztül a maranellói csapat, akik fennállásuk második leggyengébb Formula-1-es eredményével zárták az esztendőt. Mattia Binotto csapatfőnök elmondta, hogy tavaly fél másodpercet buktak amiatt, hogy feladták a 2021-es fejlesztéseket a 2022-es autóra koncentrálva.

Kevésbé tudott tény, hogy ami a világ nagy részén a 13-as szám, az Olaszországban a 17-es, a helyi Autosprint szakoldal pedig kiemeli, hogy még ettől a babonás számtól sem fél a csapat: „A Ferrari még a 17-es számtól sem tart” - utaltak a február 17-i bemutató dátumára.

„Ezen a projekten már két esztendeje dolgozik a Ferrari, a törtéstesztet már tavaly decemberben sikerrel vették és az alkatrészek jó részét már 2021-ben kipróbálták a pályán. Ehhez még hozzájön az új erőforrás, ami legfőbb változása maga a belső égésű motor újragondolása, így jogos lehet a csapat magabiztossága a 2022-es év előtt.”



Egy másik neves olasz sportoldal, a La Gazzetta dello Sport is azt emeli ki, mekkora előnyt jelenthet a Scuderia számára az a tény, hogy a Mercedes és a Red Bull nem tudott gőzerővel a 2022-es technikára koncentrálni.

„Az új Ferrari már szinte készen van, a motort pedig egészen a Bahreini Nagydíjig finomhangolhatják, mielőtt befagyasztják annak fejlesztését. Nagyon komolyan dolgoznak azon, hogy egy olyan erőforrásuk legyen, ami akkora teljesítményre képes, mint a tavalyi, ami azért nagy szó, mert idén 10%-ra emelik az üzemanyag bioetanol-tartalmát, ami 2021-ben 5,75% volt.”

„A Ferrari emberei már jóval korábban elkezdték a munkát a 2022-es autón, míg a Red Bull és a Mercedes a világbajnoki címmel foglalkozott tavaly. Mindez még nyilván nem jelenti, hogy előnyben lesz a Ferrari és az autó is csak január végére készül el teljesen, de a szimulátorban már Leclerc és Sainz is kipróbálhatták azt” - írta a Gazzetta.

A Corriere dello Sport szintén optimistán várja a 2022-es szezont, akik tudni vélik, hogy februárban még tovább fejlesztik az újratervezett motort, az első követő hetekben pedig bejelentik azt is, hogy Carlos Sainz két évvel meghosszabbítja szerződését, így mindkét pilótájuk 2024-ig a csapatnál marad.

Ha igazán szereted a motorsportokat, akkor van számodra egy jó hírünk: nemcsak a Facebookon, de már az Instagramon is megtalálsz bennünket. Kövess minket a legjobb képekért az Instán is!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: