DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Tostnak köszönheti a Red Bull a Hondát

Az AlphaTauri csapatfőnöke győzte meg anno a távozni készülő japán gyártót arról, hogy kössön házasságot a Red Bull-lal. A kezdetekről az ügyvezető igazgató beszélt.

Amióta a Honda 2015-ben visszatért a száguldó cirkuszba, jóból és rosszból is egyaránt kijutott nekik. Előbbibe csak a 2021-es szezonban kóstolhattak bele igazán, amikor sok-sok év munkája végre beérett. Már történetük újabb F1-es fejezetének elején is megvoltak persze az ambíciók, de a McLaren-Honda házasság végül csalódással végződött.

Ugyan végül a Red Bull-lal kötött partneri megállapodás szépen kárpótolta őket mindenért, és majdnem tökéletesre sikerült (a konstruktőri világbajnoki cím csak álom maradt), még ez sem tartja vissza az ismét távozó japán gyártót. A kiszállás mellett döntöttek, az elmúlt hét évben másodjára – de csak most lett belőle valóság.

A Honda ügyvezető igazgatója, Masashi Yamamoto a The Race portálnak adott interjújában elárulta, hogyan maradtak a McLarennel való szakítás után mégis az F1-ben, és lettek a Red Bull motorpartnerei. Ha még emlékszünk, akkoriban nemcsak a McLaren-Honda együttműködés volt válságban, a bikások és a Renault sem találta a közös nevezőt. 2018-ban az akkor még Toro Rosso néven futó kiscsapatuk váltott is, majd 2019-ben követte őket az anyacsapat.



Yamamoto szerint ez egyáltalán nem volt véletlen. A most már AlphaTauri elkötelezett főnöke, Franz Tost addig lobbizott a japánoknál, míg azok kezet nem ráztak a Red Bull képviselőivel. „Az igazat megvallva Franz Tost volt az, aki kijelentette, a Honda meg tudja csinálni. Beszélt a vezetőséggel, és azt mondta nekünk, folytatnunk kell, fel kell támadnunk. Mielőtt Helmuttal tárgyaltunk volna, Franz volt az, akivel egyeztettünk” – idézte fel a szakember, aki szerint a Hondánál addigra már elég komoly kilátástalanság uralkodott. „Akkoriban éreztük először azt, hogy nincs remény. Meg is kérdeztük magunktól, miért vagyunk még itt, miért nem szállunk ki? Én magam is azt véltem a legjobb megoldásnak. Nem láttuk a fényt az alagút végén.”

Mentőöv volt a megállapodás mindkét fél számára, és a Honda képviselője csak megerősíteni tudta a döntésük helyességét. A Red Bullhoz belépve egy teljesen más mentalitással találkoztak, ami felrázta őket. „A McLarenél azt mondták, ők majd törődnek a politikával és minden mással, mi csak gyártsuk a motort. Ez volt a mi feladatunk. A Red Bullnál kicsit jobban bevonódtunk. Számomra az jelentette a különbséget, hogy Franz arra bátorított, beszéljek az F1-gyel, az FIA-val.  Ha a McLarennél folytattuk volna, nem lettünk volna sikeresek sem mi, sem a McLaren, egyszerűen azért, mert már a kezdet sem volt rendben. Egy projekt kezdetén megfelelő kommunikációra van szükség, ami a McLarennél nem volt meg, a Red Bullnál és a Toro Rossónál viszont igen. Ez volt a kulcs. Ott a nulláról kezdtünk, és végtére is erre volt szükségünk” – vázolta a különbséget a japán, aki korábban azt sem zárta ki, hogy a mostani búcsújuk nem örökre szól.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: