DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Raikkönen: Húsz év alatt sok minden változik

Kimi Raikkönen pontosan tudja, hosszú F1-es pályafutása során veszített sebességéből, de sosem tudott rájönni, mi változott pontosan ez alatt a 20 év alatt. Abban azonban biztos, hogy történt valami.

Kimi Raikkönen neve szinte már egybeforrt az F1-ével az elmúlt két évtized alatt. A Jégember 2001 óta a királykategóriában versenyez, egykor pedig a sportág leggyorsabb versenyzőjének tartották. Idén akasztotta szögre a sisakot, a karácsonyt már a családjával, „nyugdíjasként” töltötte. Idén többször is kijelentette, várja ezt az új életet, a versenyzéséről pedig azt nyilatkozta, az idő múlásával úgy érezte, veszített nyers tempójából. „Nyilvánvalóan sokkal fiatalabb voltam, mint most” – mondta az F1 Nation podcastjében. „Húsz év alatt sok minden változik, nem voltam már olyan gyors, mint 25 évesen.”

Hozzátette, nincs semmilyen konkrétum, ami miatt így gondolja, egyszerűen csak érzi. „Biztosan történik valami, de fogalmam sincs, hogy mi. Amúgy is lehetetlen, hogy ne történjen semmi, és vannak egyéb tényezők is, hiszen minden évben más az autó, mások a gumik” – szögezte le.



Egyes hipotézisek szerint Raikkönen nem igazán tudott alkalmazkodni a Bridgestone abroncsokhoz, miután távozott a McLarentől, és ők váltak az egyedüli gumiszállítóvá, felszámolva a korábban párhuzamosan jelenlévő Michelineket. A finn szerint azonban ez nem ilyen egyszerű. „Nyilvánvaló, hogy a gumiknak sok köze van hozzá, de azért az autók is eltérőek minden csapatnál. 2007-ben viszont mindenkinek egyforma gumija volt, és ilyenkor a gyártó mindenkinek ugyanolyat ad, nem erőlteti túl. Azokkal kell boldogulniuk a versenyzőknek” – tette hozzá.

Mint elmondta, szerinte az azt megelőző évben is jó volt a Bridgestone, amikor még dúlt a harc köztük és a Michelin között. „Nem gondolnám, hogy olyan nagy különbség volt a két gyártó abroncsai között abban az időben, amikor egymás ellen harcoltak” – emlékezett vissza a Jégember.

Gumiszállító-csere ide vagy oda, egy biztos: a finn akkoriban elképesztő teljesítményt nyújtott, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy 2007 óta ő a Ferrari utolsó világbajnoka. A kérdésre, mely szerint 2005 és 2007 között érezte-e magát a csúcson, Raikkönen azt felelte: „2003-ban is jó voltam, annak ellenére, hogy az autónk nem volt olyan gyors, mint vártuk. De 2007-ben is jól szerepeltünk, másként nem nyertük volna meg a bajnokságot! Időbe telt, mire megszoktam a Ferrarit, ezért főként az év második szakaszában voltunk nagyon-nagyon gyorsak. Különösen versenykörülmények között” – zárta gondolatait a húsz év után távozó finn.

Mindannyiunknak furcsa lesz a szűkszavú, ám szarkasztikus humorral nyilatkozó finn nélkül gondolnunk az F1-re, de talán kárpótol majd az az elmúlt húsz év, amelyet a Jégember – gyorsaság ide vagy oda – adott nekünk.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: