DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Egyre csak romlik a Mercedes motorja

Újabb motorcserére kényszerül a Mercedes, ezúttal Lewis Hamiltonnal, a britnek így rövid időn belül ez lesz a második hátrasorolása. Toto Wolff az okokról beszél, amiket a Honda nem nagyon ért.

Bár Lewis Hamiltonnak és a Mercedesnek most nem ez a legnagyobb problémája, motorok tekintetében nem túl bizalomgerjesztő a helyzetük. Az első szabadedzés közepén jelentették be, hogy a címvédő Brazíliában ismét új belsőégésű motort kap, ezáltal pedig öt hellyel hátrébb kerül a vasárnapi rajtrácson (amelyről a szombati sprint dönt majd).

Alig több, mint egy hónapon belül ez már a második cseréje Hamiltonnak, és ha figyelembe vesszük, hogy csapattársa, Valtteri Bottas is csak úgy falja az erőforrásokat, a világbajnok gárda egyáltalán nem lehet nyugodt. Toto Wolff az újabb hír után igyekezett magyarázatot adni arra, ami történik.

„Folyamatosan romlik az erőforrásunk, ennek következtében a szezon végéig még több motorerőt fogunk veszíteni. Még nem jöttünk rá, mitől van, csak azt látjuk, hogy zuhan” – mondta el a Mercedes csapatfőnöke. Persze ötleteik vannak, mi lehet a gond. „Azt láttuk az elmúlt években, hogy ezer kilométer fölött bizonyos kilowattnyi veszteség van. A mi motorunk sokkal jobban használódik, mint korábban, és ez hétvégéről hétvégére csak rosszabb lesz.”



Az is felvetődött, Hamilton miért éppen itt, Brazíliában kapja a büntetést. Ennek részben taktikai okai voltak, hiszen a sprintkvalifikáción, ahol pontokat is osztanak, nem számítanak még a rajtbüntetések, de Wolff elmondta, legalább ennyire volt kényszerű is a csere. „Nyilvánvalóan Szaúd-Arábia is jó lehetőség lett volna, de úgy gondoltuk, hogy addigra a motor már túl sokat fog veszíteni a teljesítményéből. Ha megtartottuk volna, biztos, hogy nem lennénk versenyképesek Szaúd-Arábiában és Abu Dhabiban. A szimulációink alapján itt és most kellett ezt meglépnünk” – tette egyértelművé.

Miközben az Ezüst Nyilak aggódnak, a riválisok motorpartnere, a Honda egyszerűen nem érti, mi történik a másik istállónál. A Honda F1-es projektjének vezetője, Toyoharu Tanabe elmondta, furcsának tartja ezt az egészet. „Eléggé meglepő. Hétről hétre cserélgetik a belsőégésű motort. Nem tudom elképzelni, mi mehet ott és miért. Egy motorgyártó szempontjából csalódást keltő, ha a pilótát motorbüntetés sújtja” – vélekedett a japán. Saját magukat illetően optimista, szerinte nem lesznek problémáik a hátralévő négy futamon. „A jelenlegi terv az, hogy minden versenyzőnkkel kihúzzuk a szezont a mostani motorral. Volt néhány balesetünk év közben és elvesztettünk erőforrásokat, de jelenleg elég egységünk van minden pilótánknak” – erősítette meg.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: