A szezonból hat nagydíj hátra van még, de mindkét vb-rivális átesett már egy büntetést érő motorcserén: Max Verstappen Szocsiban, Lewis Hamilton pedig Isztambulban. Felmerül a kérdés: kihúzható-e a szezon vége további új komponensek nélkül? Hamilton – akinek autójában csak belsőégésű motorból került be a negyedik egység, ezért kapott tízhelyes hátrasorolást – így válaszolt az újabb csere eshetőségére:
„Nem igazán fordítom erre az energiámat. Nem az én feladatom a motor miatt aggódni, hagyom a srácokat, hogy ők összpontosítsanak erre és ők aggódjanak miatta” – idézi az F1i.com Hamiltont, aki felhívta rá a figyelmet, hogy még korábban használt tartalék-erőforrások is rendelkezésére állnak. „A motorom jó állapotban van. Az első motor azt hiszem hat versenyt futott, és még ott van a második, valamint tudtommal harmadik is. Remélhetőleg ötödiket nem kell majd használnunk, de nem tudom megjósolni, ami előttünk van.”
A kérdés azért is megalapozott, mert felmerültek aggályok a Mercedes-motor megbízhatósága kapcsán az utóbbi időszakban. „A határokat kitoljuk, ezért hallottunk például furcsa zajokat a belsőégésű motorból” – mondta Toto Wolff Mercedes-csapatfőnök.
„Akkor nem igazán volt rá magyarázatunk, mi okozott problémákat. Ráadásul a motorok be vannak fagyasztva, ezért csak limitálni lehet a problémákat, nem lehetséges a motorcsere, ami megoldást jelentene. A következő szezonba nem fogunk hátránnyal belevágni, mert tudjuk, hol vannak a gyengeségeink. Ezért most megoldásokat kell találnunk a problémákra” – folytatta az osztrák.
Wolff megerősítette, a harmadik motor továbbra is Hamilton rendelkezésére áll, és be is fogják vetni a jövőben: az viszont egyelőre kérdéses, hogy mennyire lehet megterhelni a használt erőforrást, ennélfogva csak pénteken fogják bevetni, vagy szombati-vasárnapi eseményeken is.